یک بحث هیجان‌انگیز: چطور خوابی رو ببینیم که دوست داریم ببینیم؟

دعوت: دوستان عزیزم من به زودی در این مورد در اینستاگرام مطالب تصویری میذارم. ازتون دعوت می‌کنم اینستاگرامم که هنوز خیلی فعال نیست رو دنبال کنید تا در آینده آشنا بشیم. از اینجا بیاید.

ما تقریبا یک‌سوم عمرمون رو خواب هستیم. به بیان دیگه، ما به عنوان یک انسان معمولی متاسفانه تقریبا روی یک‌سوم عمرمون هیچ کنترلی نداریم، متوجه گذرش نمی‌شیم و هیچ لذتی هم در لحظه ازش نمی‌بریم. یعنی شاید بعد از بیدار شدن از خوابی که داشتیم احساس رضایت کنیم، اما خود خواب رو در لحظه درک نمی‌کنیم.

اما چی می‌شد اگه می‌تونستیم روی این ۲۵ سالی که در عمر ۷۵ ساله‌مون به خواب سپری می‌شه نظارت داشته باشیم؟ بتونیم متوجه لحظاتش بشیم و اونطور که دوست داریم بگذرونیمش؟ من تقریبا ۶ ماهه که دارم سعی می‌کنم به چنین کنترلی برسم و نتایجی که دیشب تونستم بهش برسم مشتاقم کرد که این پست رو بنویسم؛ اینکه چطور خوابی رو ببینیم که دوست داریم ببینیم؟

اصلا چرا این کار رو بکنیم؟

اینکه چرا دوست دارید روی خوابتون کنترل داشته باشید مربوط به شماست. من به ۳ دلیل دوستش دارم:

۱- کیفیت خوابم بهتر شده: من اصولا آدم بدخوابی هستم. حتی زمانی که نوزاد بودم، دغدغه مادرم کم‌خوابی من بوده. الان هم تقریبا هر شب ۳-۴ می‌خوابم و حدود ۱۱ بیدار می‌شم. اما اگه صبح جلسه یا قراری داشته باشم، مجبورم حداکثر بهره رو از خوابم ببرم (چون نمی‌تونم زودتر بخوابم و هر چی زودتر بیدار شم زمان خوابم کمتر می‌شه). از زمانی که تونستم کنترل نسبی روی برخی از رویاهام داشته باشم، اگه حین دیدن کابوس یا چیزی باشم که اذیتم می‌کنه، بیدار می‌شم، نفس عمیقی می‌کشم و دوباره به خواب عمیق می‌رم تا مغزم از حالت نیاز به پردازش خارج بشه.

۲- ادونچر ایز ادونچر: من احساس می‌کنم که ما به عنوان انسان به کشف زنده‌ایم. به تجربه اتفاقاتی که حسشون با شنیدن از دیگران به دست نمیاد و نیاز به درک شخصی دارن. این موضوع که ما هیچ کنترلی روی خوابمون نداریم همیشه روی اعصاب من بود و سعی کردم حلش کنم.

۳- نسبت به اتفاقات دنیای واقعی هشیارتر شدم: مثلا اگر زلزله بشه و در خواب باشید، به راحتی می‌فهمید که این زلزله در دنیای واقعیه یا خواب شما. اگر ساعت زنگ بزنه فرقش رو با ساعتی که ممکنه حس کنید تو خوابتون داره زنگ می‌زنه می‌فهمید. اگر کسی کنارتون راه بره یا اگر خطری متوجه شما باشه، هرچند خوابتون اصطلاحا سبک‌تر می‌شه، اما نسبت به دنیای واقعی هشیارترید.

و البته چرا نه: چون تا مدت‌ها کیفیت خوابتون رو به هم می‌زنه. بعضی وقت‌ها شدت واقعی بودن رویاها اذیتتون می‌کنه. بیدار میشید و ساعت‌ها رویایی که می‌دید تو ذهنتون می‌مونه. کارهایی که در این پست گفته می‌شه کارهای عجیب و غریب و احضار روح و جن نیستند، اما قطعا روی ذهن شما بی‌تاثیر هم نیستند.

چطور روی خوابی که می‌بینیم کنترل داشته باشیم؟

اگر بخوام خیلی خلاصه بگم باید بگم «با تشخیص خواب از بیداری». شما هر وقت که متوجه بشید در خواب هستید، به راحتی می‌تونید قصه رو اونجور که دوست دارید تغییر بدید. دنیا رو به دلخواه رنگ کنید. سیر اتفاقات رو تغییر بدید. آدم‌هایی رو به خوابتون بیارید و هر کاری که در بیداری به راحتی ممکن نیست. قبل از اینکه به راه‌های تشخیص خواب از بیداری برسیم لازمه یه موضوع رو خیلی خلاصه بررسی کنیم:

رویا چیه؟

رویا چیزی نیست جز تصورات ذهنی. هر چیزی که در خواب می‌بینید در مغز شما ساخته و پرداخته می‌شه، پس می‌تونید روش کنترل داشته باشید. ما سه مرحله خواب داریم:‌ ورود به خواب (که ممکنه با توهماتی مثل حس سقوط آزاد که ناشی از فعالیت‌های عضلانیه حسش کرده باشید)، خود خواب (که فعالیت مغزی، قلبی و ریوی در اون به شدت کاهش پیدا می‌کنه و مهم‌ترین قسمت خواب برای گرفتن آرامش، انرژی و تجدید قواست – بعضی‌ها خود خواب رو به خواب سبک و عمیق تقسیم می‌کنند) و خواب REM که مخفف rapid eye movement یا حرکت سریع چشمه و به مرحله‌ای گفته می‌شه که بسیار کوتاهه و رویاها تو این مرحله پردازش می‌شن. فعالیت‌های مغزی تو این مرحله از خواب به شدت زیادن و در عوض عضلات به دستور مغز تقریبا فلج و بی‌حرکت می‌شن. علتشم اینه که به تصویرهای عجیب و غریبی که مغز می‌سازه واکنش بیرونی نشون ندید. مثلا حرف نزنید، یا پا نشید با تصور اینکه لب دریا هستید از روی تخت شیرجه بزنید کف اتاق. (تو پرانتز بگم که اگه تو این مرحله از خواب بدون آمادگی بیدار بشید، ممکنه مغز نتونه فرمان بیرون اومدن از فلج رو به درستی به عضلات منتقل کنه و این دقیقا همون حالتیه که ایرانی‌های سنتی بهش میگن بختک. خودشم بعد چند دقیقه حل می‌شه). جالبه اینم بدونید که اگه مستقیم اما با آمادگی (مثلا با صدای ساعت، نه با سطل آب) از مرحله REM به دنیای واقعی بیاید کارهای فکری و خلاقانه رو بهتر انجام می‌دید.

خیلی‌ها رویاهای صادقه یا حتی دژاوو رو مثال نقضی برای صرفا مغزی بودن رویا می‌دونن و اعتقاد دارن که رویا از بالا یا با سفر روح به آینده ایجاد می‌شه و انسان کنترلی روش نداره. حقیقت اینه که علم برای هر دوی این موارد پاسخ‌های غیرمتافیزیکی و دقیق‌تری داره. در مورد رویاهای صادقه یه نکته‌ی جالب بگم: مغز شما خواب رو همونطوری پردازش می‌کنه که در بیداری می‌کنه. مثلا اگه شما استیک بیشتر از فست‌فود دوست داشته باشید، تو خواب هم استیک رو بیشتر دوست دارید. در واقع مبنای تصمیم‌گیری‌ها یکسانه. در نتیجه ممکنه آینده‌ی اتفاقاتی رو در خواب ببینید که سال‌ها بعد واقعی میشن. علتش اینه که مغز شما با پیش‌فرض‌های ذهنیتون جلو رفته، فقط X برابر سریع‌تر از مسیری که شما در دنیای واقعی پیش رو دارید. دژاوو هم بحثای مفصلی داره که پیشنهاد می‌کنم سرچ کنید بخونید.

چطور بیداری رو از خواب تشخیص بدیم؟

همونطور که گفتم همه چیز به تشخیص خواب از بیداری برمی‌گرده و البته این کار بسیار مشکله. من دیشب تونستم حضورم در لایه دومی از رویا رو تشخیص بدم. یعنی وقتی خواب بودم یکسری اتفاقات در رویام افتاد و بیدار شدم، اما متوجه شدم که همچنان در رویا هستم و اون اتفاقات در لایه دوم رویا اتفاق افتاده. این همه‌ی کاریه که در من چند ماه گذشته کردم:

در طول روز مدام از خودتون بپرسید من خوابم یا بیدارم؟ این واقعیته یا رویاست؟ اوایل باید آلارم ست کنید یا نشونه روی دستتون بذارید اما کم‌کم وارد کارهای ناخودآگاهتون می‌شه و یه شب بالاخره در خواب از خودتون می‌پرسید من خوابم یا بیدارم، و اینجاست که باید راه‌های برای تشخیص داشته باشید:

  • نشونه‌هایی رو در طول روز چک کنید اما نذارید کسی متوجه این کار شما باشه. وقتی نشونه رو لو بدید، دیگه تبدیل به یک امر ذهنی نیست و برای نمایش به بقیه انجامش می‌دید. مثلا کف دست‌هاتون رو ببینید. کف دست‌ها تقریبا هیچ‌وقت در خواب واضح دیده میشن.
  • اگه ساعت می‌بندید، ساعت رو در طول روز بارها چک کنید. نمی‌دونم چرا، اما ساعت مچی در خواب محو دیده می‌شه.
  • سعی کنید اتفاقات تکراری رو چک کنید. مثلا ثانیه شمار ساعت دیواری رو نگاه کنید. ده ثانیه بعد نگاه کنید. باید ده ثانیه جلو رفته باشه. تو خواب اکثرا جلو نمیره.
  • یه کاری با حافظه کوتاه مدتتون انجام بدید. مثلا تا یه عددی (فرضا ۷) بشمرید. کمی صبر کنید، یه کار کوچیک انجام بدید (فرضا قدم بزنید، یا تلگرامتون رو چک کنید) و بعد سعی کنید از عدد بعدی که شمرده بودید (فرضا ۸) به بعد بشمرید. تو بیداری می‌تونید این کارو انجام بدید اما تو خواب REM دسترسی به حافظه کوتاه مدت شما تقریبا تعطیله و این کار رو نمی‌تونید انجام بدید.

این همه‌ی کاریه که باید انجام بدید 🙂 یه پروژه بلندمدته، اما لذتبخشه و دنیای جدیدی رو تجربه می‌کنید.

اگه تجربه‌ای داشتید تو کامنت‌ها بگید که استفاده کنیم.

دعوت: دوستان عزیزم من به زودی در این مورد در اینستاگرام مطالب تصویری میذارم. ازتون دعوت می‌کنم اینستاگرامم که هنوز خیلی فعال نیست رو دنبال کنید تا در آینده آشنا بشیم. از اینجا بیاید.

390 دیدگاه در “یک بحث هیجان‌انگیز: چطور خوابی رو ببینیم که دوست داریم ببینیم؟

  1. امیر من یه دوران زیادی از کودکیم رو ( از وقتی یادم میاد تا ۱۱ سالگی) هر روز در حالتی می خوابیدم که تو خواب میدونستم خوابم، و با اختیار خودم (یا بعضا صدای مادرم که توی خواب از آسمون پخش میشد) بیدار میشدم، و فکر میکردم همه همینجوری هستن، جالبه که خواهرای منم دقیقا همین مدل بودن و اینو یک ماه پیش فهمیدیم!

    کارلوس کاستاندا یه کتاب داره به نام هنر خواب بینی، اونجا یکی از سخت ترین تمرین ها رو همین دیدن کف دست تو خواب اعلام میکنه، واسم جالب بود که گفتی.

    ولی اساسا من خواب کمتر ولی قوی تر و عمیق تر رو بیشتر ترجیح میدم تا خواب بیشتر ولی سطحی تر، مثلا میتونم شبی ۵ ساعت بخوابم ولی عمیق، که رمزش خسته کردن جدی فیزیکی هست. لااقل تو دنیای واقعی دو سه ساعتی زمان خریده میشه 😀

    1. ایول جالب بود برام که تکنیک کف دست بین‌المللیه! :))
      منم خیلی وقتا به ترک این عادت فکر می‌کنم. لامصب وقتی تو ناخودآگاه میره، سخته ترک کردنش.

    2. من علم این کار رو ندارم،زمانی که ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۰۰ می خوابم در حالی که خیلی خواب آلود و خسته نیستم چنین رویدادی رخ میده.
      بهتره که تو اتاق تنها بخوابید چون امکان داره عمل تا خواسته ای سر بزنه،
      بنده در خواب متوجه شدم که خوابم و کار هایی کردم . بعضی مواقع خودم رو به طور از خواب بیدار می کردم
      مثلاً بالای یک دیوار خیلی بلند رفتم و همینطور که می دونستم خوابه از بالا به پایین پریدن،جالب اینه که همینطور که سقوط می کردم از شدت ترس بیدار شدم ، جالب تر اینه که به زمین برخورد نکردم اما از شدت ترس بیدار شدم.
      خیلی وقته توجهی به این رویداد نکردم ، می خوام سعی کنم که بشه.
      بنظرم.
      ۱»در طول روز به چیزی که در خواب می خوای در ساعات مختلف و هر زمانی حتی در دستشویی یا حمام یا … فکر کن.
      ۲»نشونه رو مطمعن نیستم اما یه علامت بگذارید.
      ۳»زیاد تو حالت خماری نخوابید چون یه دقیقه بعد روز میشه⁦?️⁩یعنی زود بخوابید ، زمانی که خمار و خسته نیستید و سر حال هستید و باید بخوابید اما خواب در حد خماری ندارید
      ۴»واقعا اگه خیره از خدا بخواهید و حتما بسم الله بگید
      .
      .جالبه بگم هر وقت بسم الله گفتم خواب دیدم،جالب تر و متاسفانه تو حالت خماری می خوابم بسم الله الرحمن الرحیم یادم می‌ره که چند ثانیه بد می خوابم.
      امید وارم جواب بده برای شما با توجه به ذهنیت من ، پیش اومده.
      خودتون رو بسنجید.
      اگه تا به حال تجربه داشتید فکر کنید چطور این اتفاق پیش اومد چه کار هوایی رو اون روز انجام دادید

      1. منم مثل شما بعضی وقت ها خواب میبینم که از یک پرتگاه میوفتم ولی به انتهاش نمیرسم ولی همه جا سیاه میشه بعدش یا بیدار نیشم یا هیچی دیگه چند ساعت بعد بیدار میشم

        1. جالب بود من بچه بودم میتونستم خوابم رو کنترل کنم الان نمیشه لطفا کمکم کنید

          دیگه دنبالش نرفتمحالا

          دارم سعی میکنم انجامش بدم

          ممنون از کسی که این مطلب رو نوشته

          1. سلام من دیشب یه خواب دیدم کامل روش تسلط داشتم ولی می ترسیدم اون کاری می خواستم را انجام بدم من الان توسط دارم رو خوابم بنظرم باید اون چیزی رو می خوای ببینی تو خواب باید قبل از خواب هر شب بهش فکر کنی من الان دیشب به نتیجه دلخواه خودم رسیدم باید دیرم خواب خواب من این کار ۵ ماه به نتیجه رسیدم باید تو بیداری هم به آن خواب فکر کردم الان توسط دارم رو خوابم

      1. آشغال چی کارت کرده مگه فحش میدی الان مثلا چی به تو میرسه اینجوری الکی بهش فحش میدی تخم حروم

  2. یه تکنیکی رو یاد افراد نظامی و امنیتی یاد میدن بنام خوابیدن با چشم باز..بنظرم دنیای خواب اسرار زیادی داره که باید هکر ها دست به کار بشن!

      1. سلام… من هر لحظه ای تو خواب که متوجه میشم خوابم بعدش بیدار میشم سریع….

        1. من ۱۴ ساله ام
          منم قبلا فقط اینطوری میشدم ولی الان خیلی وقته که میفهمم ولی از خواب بیدار نمیشم هر کاری دلم میخواد میکنم خخ
          تو خواب جلوت ی ادمه فکر کن پرواز میکنه بعد چند ثانیه میکنه به خودت فک کن پرواز میکنی تو همون ثانیه شروع میکنی به پرواز
          ولی حیف که زیاد نمیتونم خواب بمونم
          بعد چند دقیقه بیدار میشم یا یهویی بیدار میشم یا صفحه سیاه میشه و هیچ خوابی نمیبینم
          کاش راح حلی بود که وقتی خوابیم بیدار نشیم تا وقتی که نمیخواهیم

    1. راستش جواب سوالم این نبود
      ولی منم هر شب تو خواب از یه بلندی میوفتم
      اما آخرش هم به جایی برخورد نمیکنم

      1. حتما مامان یا بابا یا کسی دیگه یک وسیله از دستش افتاده بود تپهم از خواب پریدی

  3. سلام . حرفاتون خیلی برام جالب بود. منم دارم این تمرین خواب و بیداری روانجام میدم . اگه موفق بشم عالی میشه البته هنوز نمی دونم وقتی موفق بشم واقعا دوس دارم تو خوابم چیکار کنم یا پیش کی برم ! یه چیزی که در مورد خوابهای خودم متعجبم می کنه اینه که چیز زیادی از گذشته ام یادم نمیاد . یعنی توی خواب هیچ اطلاعی از خودم ندارم انگار خودمو نمی شناسم. شاید برای همه همینطوری باشه . یعنی اگه از خودتون بپرسید کی هستید همه چی یادتون میاد ؟ لطفا به نوشتن ادامه بدید.ممنونم

  4. سلام…

    من به طور ناخودآگاه شاید باید بگم… اغلب یا همیشه میدونم که خوابم… و به همین دلیل وقتی خواب بدی ببینم شروع میکنم به کمک خواستن بعضی وقتا صدام خیلی بلند میشه همه از خواب می پرن… چون دلم میخواد زودتر بلند بشم اما تا کسی نیاد بیدارم کنه نمیتونم بلند بشم….

    یعنی این حالت آگاهی و اغلب در خواب دارم… یا بعضی وقتا خواب خوبی می بینم دلم نمیخواد بلند بشم…میخوام بیشتر ببینم اما اون وقتا بیدار میشم خود به خود و تصویر خواب محو میشه و نمیتونم برش گردونم…

    نویسنده ام دوست دارم شخصیت های داستانام رو خواب ببینم و قصه ی داستانم و توی خوابم بببینم و حسش کنم …

    اما نمیتونم خوابی و دوست دارم ببینم… یعنی با اینکه سعی کردم در طول روز به چیزی دوست دارم ببینم فک کنم تا تو خواب ببینمش بازم نشده…

    1. سلام.منم مثله شما هستم .میدونم که خوابم ولی باید یکی رو صدا کنم ولی صدام در نمیاد انقدر زور میزنم ک صدام بلند میشه و یکی میاد بیدارم میکنه البته جدیدا یاد گرفتم خودم خودمو بیدار میکنم.منم نویسنده ام

      1. سلام ، منم اینجوری شدم ، یه بار خواب دیدم یه مار کبرا دنبالمه منم درخواست کمک میکردم هیشکی ب دادم نمیرسید اخر جیغ میکشیدم ، ک بیدار شدم و صدای جیغم تو مغزم رو حس کردم ، من عاشق خوابم قرص های خواب مصرف میکنم تا رویاهای ک دوست دارمو بیشتر ببینم و خیلی لذت بخشه . و اینکه امثال منو هیشکی درک نمیکنه ، خواب لذت خاصی داره ، ایدی تل:@error_try_again

        1. سلام منم دلم یه شخص خاصی رو توخوابم ببینم ولی هر چی تلاش میکنم نمیشه چی کار کنم؟

          1. سلام منم وقتی تو خوابم میدونم خوابم و هر کار که دوست دارم بکنم میکنم واین اتفاق بیشتر رو بچه هارخ میده

      2. منم دقیقا همینطوریم هرچی صدا میکنم انگار هیچی نیست وقتی خواب خوب میبینم بعدش که بیدار میشم اگه به خوابم فکر کنم انگار ادامشو نمیبینم ولی بعضی وقت ها که بهش فکر نمیکنم شب بعدش ادامشو میبینم

        1. سلام خب وقتی یه خواب بد میبینین مثلا یه مار دنبالتون میکنه وشما هم میدونید که خواب هستید سعی نکنید داد بزنید بلکه به خودتون نیرو بدین مثلا تصور کنین مثل مرد عنکبوتی هستین مار رو فیتیله پیچ کنین و نیازی هم نیست که داد بزنین. راستی من شنیدم که تو خواب هرکسی رو ببینی اوتم هم زمان تورو توی همون خواب میبینه البته به شرط اینکه خواب باشه و از کسی که شنیدم میگفت امتحان کرده و طرف مقابل هم تو خواب اونو دیده ایا واقعیه؟ آیدی تل: @rjabarooty5208

      3. سلام من یه بار خوابیدتو خوابم فهمیدم که خوابم بعد همون لحظه سریع از خواب بیدار شدم

    2. سلام منم دقیقا مثه شما هستم با فرق اینکه من وقتی توی خواب متوجه میشم ک خوابم می خواهم بیدار شم اما نمی تونم و تمام سعیمو می کنم تاحداقل ی انگشتم و تکون بدم تا هوشیارشم اما نمی تونم تمام تلاشم و هم می کنم تا حداقل بتونم جیغ بزنم اما انگار ک حنجره ام از کار افتاده فقط محکم نفسمو بیرون میدم و هییییچ کاری نمی تونم انجام بدم تا اینکه نا گهان از اون عالم بیرون میام و راحت میشم و من توی اون زمان هیچ خوابی رو نمی بینم و فقط سیاهیه

  5. مطلب جالبی بود اما من فکر میکنم انسان باید فکر کنه که میشه کرد این کار رو چون من وقتی ۵ سالم بود خواب های وحشتناکی میدیدم مثلا میدیدم که یک نفر می خواهد منو بکشه یا من باید فرار کنم تا اینکه برادرم به من گفت هر وقت خواب وحشت ناکی دیدی چشمات رو محکم ببند من این کار رو کردم و از خواب بیرون میامدم یا همه چیز دورم ارامش بخش میشد. ولی وقتی چند وقت پیش به برادرم در مورد این حرفش گفتم. خندید و گفت من فقط بهت یک کار الکی را نشون داده بودم و من نمیدونم چرا از وقتی این رو به من گفت دیگه نمیتونم این کار رو بکنم

    1. بهش میگن اثر پلاسبو یعنی تلقینی که خودت میکنی گلم.وقتی هم فهمیدی الکی بوده دیگه تلقین نکردی.

  6. جان برادر این اراجیف که در مورد رویا میگیرو خودت میفهمی؟خوب بدونید این جسم ماست که به زمان ومکان وابستست ونیاز داره ولی روحمون در بند زمان نیست ومیتونه به آینده سفر کنه.این حرفو که شما میگی یعنی اصلاً یه روح اعتقادی نداری تو اسلام مگه نمیگت روح از بدن جدا میشه ومیره جای دیگه وخواب دیدن در اثر همینه شما که در این زمینه اطلاع داری تا حالا خلع روح شدی؟انشالله وقتی این اتفاق برات افتاد میبینی که بلند شدی ولی نگاه میکنی میبینی جسمت دراز کشیده بعد میتونی تو زمان هم سفر کنی ووقتی از خواب بیدار شدی به وجود روح معتقد میشی

    1. خب اگر روح سفر میکنه چجوری انقد تخیلی میشه؟ ینی مثلا طرف شکمش پاره میکنه بعد تمام دل رودش میریزه بیرون بعد با حرارت پوستشو آب میکنه بعد به هم می چس بونه بعدم خیلی راحت بکارش ادامه میده. فک نکم این ربطی به سفر روح یا آینده بینی داشته باشه لطفا دوباره راجب به اطلاعاتی که جمع کردین یکم فک کنین

      1. خوابیدن به معنای خروج موقت روح از بدن هست، روح در این سفر کوتاه چیزهای زیادی میبینه، اون قسمت که به زبان قابل درک برای مغز در حافظه ی انسان از اونچه که روح مشاهده کرده ثبت میشه خواب دیدن نامیده میشه به معنای واضحتر میشه گفت روح با مغز ارتباط برقرار میکنه و مغز تصاویر را به شکل و تفسیری که برای خودش قابل درک هست در خود ذخیره می‌کنه. زمان برخاستن از خواب اون چه که در حافظه باقیمانده میشه همون خواب دیدن که گاهی نیاز به تعبیر داره گاهی رویای صادقه هست و گاهی اصلا تعبیر نداره چون مغز از خستگی همون تصورات ذهنی خودش از مساعل را در حافظه بازیابی کرده
        و یا دیده های روح با تصورات ذهنی تداخل پیدا کرده و خواب فاقد تعبیره

      2. اگر با زندگی مرتاضان بودا و مرتاضان شائولین اشنا باشین و مستندات تصویریشون رو کارکرده باشید میفهمید رتوسعه روح چقدره. قدرت روح رو کشورهایاسکاندیناوی دارن استفاده میکنن اونوقت شما به این راحتی انکار؟؟؟!؟

        علاوه بر این که مقاله حاضر از دوستمون در. مورد تاثیر گذاری نفس بر لایه های خودشه. اثارش هم واقعیه. چون خود ما هم این اثرات کنترل خواب رو دیدیم. حتی بیشتر ازاین هم میشه توسعش داد. یعنی کار با معادلات و مسایل وحل کردن اون. کما اینکه اساتید فلسفه ما تجربه اش رو گفتن.
        بو علی هم که اثارش تا قرن اخیر و حتی حالا زنده هست یعنی کتبش۱۰۰۰سال تازه هست، کتب زیادی در مورد معرفت النفس(شناخت روح و روان) داره. بریم ببینیم بعد …

    2. خنگ منظورش اینکه بتونیم روحمون رو کنترل کنیم بعد خلق چی من دنبال ی همچنین چیزیم ینی خودمو بتونم تو خواب ببینم

    3. اولا این آخه چ اسمیه خز
      ثانیا این حرف هایی ک امیر زد هیچ تضادی با حرف های اسلامی نداره مثلا من خودم تو خواب معمولا خودم رو می بینم چون روحم داره بدنم رو می بینه ولی کنترل زیادی رو روحم ندارم لذا خیلی کار ها رو نمی تونم بکنم

  7. مطلب خیلی مفیدی بود
    پریشب تو خواب با خودم حرف میزدم
    بعد با خودم میگفتم پاشو دیر شد کلا اولش نمیدونستم خوابم ولی نمیدونم این از کجا اومد
    تا حالا سعی نکردم کف دستمو تو خواب ببینم ولی جالب بود

  8. سلام من اکثرا خواب نمیبینم ( میدونم میبینم ولی یادم نمیاد ) بخاطر همین دوست دارم خوابی که دوست دارم ببینم و الان این متن خوندم و میخوام بهش عمل کنم چند روز پیش زنگ گذاشته بودم برم مدرسه زنگ که خورد بیدار شدم رفتم تو پذیرایی و صبحونه خوردم یهو دیدم بابام اومد پیشم گفت آرین پاشو آرین پاشو هی تکرار میکرد که یهو از خواب پریدم و فهمیدم خواب بودم ولی خیلی واقعی بود

  9. با عرض سلام و خسته نباشيد.مطالب جالبي بود.
    ميخواستم بگم كه من بعضي وقتا به طور خودكار يه حالتي پيدا ميكنم كه هموز در خواب هستم ولي اگر بخواهم مي توانم چشمانم را باز كنم و از خواب بيدار بشوم.و دوم اينكه جديدا وقتي خواب ميبينم افرادي كه تو خوابم هستن رو نميشناسم يعني ميدونم كه اين فرد دوست صميمي من هست و چندين سال باهاش بودم ولي اصلا به اون شباهتي نداره و از اخلاقيات و بقيه چيز ها حدس ميزنم كه چه كسي هست و ممكنه اشتباه باشه.

    1. ما تقریبا یک‌سوم عمرمون رو خواب هستیم. به بیان دیگه، ما به عنوان یک انسان معمولی متاسفانه تقریبا روی یک‌سوم عمرمون هیچ کنترلی نداریم، متوجه گذرش نمی‌شیم و هیچ لذتی هم در لحظه ازش نمی‌بریم. یعنی شاید بعد از بیدار شدن از خوابی که داشتیم احساس رضایت کنیم، اما خود خواب رو در لحظه درک نمی‌کنیم.

      اما چی می‌شد اگه می‌تونستیم روی این ۲۵ سالی که در عمر ۷۵ ساله‌مون به خواب سپری می‌شه نظارت داشته باشیم؟ بتونیم متوجه لحظاتش بشیم و اونطور که دوست داریم بگذرونیمش؟ من تقریبا ۶ ماهه که دارم سعی می‌کنم به چنین کنترلی برسم و نتایجی که دیشب تونستم بهش برسم مشتاقم کرد که این پست رو بنویسم؛ اینکه چطور خوابی رو ببینیم که دوست داریم ببینیم؟

      اصلا چرا این کار رو بکنیم؟
      اینکه چرا دوست دارید روی خوابتون کنترل داشته باشید مربوط به شماست. من به ۳ دلیل دوستش دارم:

      ۱- کیفیت خوابم بهتر شده: من اصولا آدم بدخوابی هستم. حتی زمانی که نوزاد بودم، دغدغه مادرم کم‌خوابی من بوده. الان هم تقریبا هر شب ۳-۴ می‌خوابم و حدود ۱۱ بیدار می‌شم. اما اگه صبح جلسه یا قراری داشته باشم، مجبورم حداکثر بهره رو از خوابم ببرم (چون نمی‌تونم زودتر بخوابم و هر چی زودتر بیدار شم زمان خوابم کمتر می‌شه). از زمانی که تونستم کنترل نسبی روی برخی از رویاهام داشته باشم، اگه حین دیدن کابوس یا چیزی باشم که اذیتم می‌کنه، بیدار می‌شم، نفس عمیقی می‌کشم و دوباره به خواب عمیق می‌رم تا مغزم از حالت نیاز به پردازش خارج بشه.

      ۲- ادونچر ایز ادونچر: من احساس می‌کنم که ما به عنوان انسان به کشف زنده‌ایم. به تجربه اتفاقاتی که حسشون با شنیدن از دیگران به دست نمیاد و نیاز به درک شخصی دارن. این موضوع که ما هیچ کنترلی روی خوابمون نداریم همیشه روی اعصاب من بود و سعی کردم حلش کنم.

      ۳- نسبت به اتفاقات دنیای واقعی هشیارتر شدم: مثلا اگر زلزله بشه و در خواب باشید، به راحتی می‌فهمید که این زلزله در دنیای واقعیه یا خواب شما. اگر ساعت زنگ بزنه فرقش رو با ساعتی که ممکنه حس کنید تو خوابتون داره زنگ می‌زنه می‌فهمید. اگر کسی کنارتون راه بره یا اگر خطری متوجه شما باشه، هرچند خوابتون اصطلاحا سبک‌تر می‌شه، اما نسبت به دنیای واقعی هشیارترید.

      و البته چرا نه: چون تا مدت‌ها کیفیت خوابتون رو به هم می‌زنه. بعضی وقت‌ها شدت واقعی بودن رویاها اذیتتون می‌کنه. بیدار میشید و ساعت‌ها رویایی که می‌دید تو ذهنتون می‌مونه. کارهایی که در این پست گفته می‌شه کارهای عجیب و غریب و احضار روح و جن نیستند، اما قطعا روی ذهن شما بی‌تاثیر هم نیستند.

      چطور روی خوابی که می‌بینیم کنترل داشته باشیم؟
      اگر بخوام خیلی خلاصه بگم باید بگم «با تشخیص خواب از بیداری». شما هر وقت که متوجه بشید در خواب هستید، به راحتی می‌تونید قصه رو اونجور که دوست دارید تغییر بدید. دنیا رو به دلخواه رنگ کنید. سیر اتفاقات رو تغییر بدید. آدم‌هایی رو به خوابتون بیارید و هر کاری که در بیداری به راحتی ممکن نیست. قبل از اینکه به راه‌های تشخیص خواب از بیداری برسیم لازمه یه موضوع رو خیلی خلاصه بررسی کنیم:

      رویا چیه؟
      رویا چیزی نیست جز تصورات ذهنی. هر چیزی که در خواب می‌بینید در مغز شما ساخته و پرداخته می‌شه، پس می‌تونید روش کنترل داشته باشید. ما سه مرحله خواب داریم:‌ ورود به خواب (که ممکنه با توهماتی مثل حس سقوط آزاد که ناشی از فعالیت‌های عضلانیه حسش کرده باشید)، خود خواب (که فعالیت مغزی، قلبی و ریوی در اون به شدت کاهش پیدا می‌کنه و مهم‌ترین قسمت خواب برای گرفتن آرامش، انرژی و تجدید قواست – بعضی‌ها خود خواب رو به خواب سبک و عمیق تقسیم می‌کنند) و خواب REM که مخفف rapid eye movement یا حرکت سریع چشمه و به مرحله‌ای گفته می‌شه که بسیار کوتاهه و رویاها تو این مرحله پردازش می‌شن. فعالیت‌های مغزی تو این مرحله از خواب به شدت زیادن و در عوض عضلات به دستور مغز تقریبا فلج و بی‌حرکت می‌شن. علتشم اینه که به تصویرهای عجیب و غریبی که مغز می‌سازه واکنش بیرونی نشون ندید. مثلا حرف نزنید، یا پا نشید با تصور اینکه لب دریا هستید از روی تخت شیرجه بزنید کف اتاق. (تو پرانتز بگم که اگه تو این مرحله از خواب بدون آمادگی بیدار بشید، ممکنه مغز نتونه فرمان بیرون اومدن از فلج رو به درستی به عضلات منتقل کنه و این دقیقا همون حالتیه که ایرانی‌های سنتی بهش میگن بختک. خودشم بعد چند دقیقه حل می‌شه). جالبه اینم بدونید که اگه مستقیم اما با آمادگی (مثلا با صدای ساعت، نه با سطل آب) از مرحله REM به دنیای واقعی بیاید کارهای فکری و خلاقانه رو بهتر انجام می‌دید.

      خیلی‌ها رویاهای صادقه یا حتی دژاوو رو مثال نقضی برای صرفا مغزی بودن رویا می‌دونن و اعتقاد دارن که رویا از بالا یا با سفر روح به آینده ایجاد می‌شه و انسان کنترلی روش نداره. حقیقت اینه که علم برای هر دوی این موارد پاسخ‌های غیرمتافیزیکی و دقیق‌تری داره. در مورد رویاهای صادقه یه نکته‌ی جالب بگم: مغز شما خواب رو همونطوری پردازش می‌کنه که در بیداری می‌کنه. مثلا اگه شما استیک بیشتر از فست‌فود دوست داشته باشید، تو خواب هم استیک رو بیشتر دوست دارید. در واقع مبنای تصمیم‌گیری‌ها یکسانه. در نتیجه ممکنه آینده‌ی اتفاقاتی رو در خواب ببینید که سال‌ها بعد واقعی میشن. علتش اینه که مغز شما با پیش‌فرض‌های ذهنیتون جلو رفته، فقط X برابر سریع‌تر از مسیری که شما در دنیای واقعی پیش رو دارید. دژاوو هم بحثای مفصلی داره که پیشنهاد می‌کنم سرچ کنید بخونید.

      چطور بیداری رو از خواب تشخیص بدیم؟
      همونطور که گفتم همه چیز به تشخیص خواب از بیداری برمی‌گرده و البته این کار بسیار مشکله. من دیشب تونستم حضورم در لایه دومی از رویا رو تشخیص بدم. یعنی وقتی خواب بودم یکسری اتفاقات در رویام افتاد و بیدار شدم، اما متوجه شدم که همچنان در رویا هستم و اون اتفاقات در لایه دوم رویا اتفاق افتاده. این همه‌ی کاریه که در من چند ماه گذشته کردم:

      در طول روز مدام از خودتون بپرسید من خوابم یا بیدارم؟ این واقعیته یا رویاست؟ اوایل باید آلارم ست کنید یا نشونه روی دستتون بذارید اما کم‌کم وارد کارهای ناخودآگاهتون می‌شه و یه شب بالاخره در خواب از خودتون می‌پرسید من خوابم یا بیدارم، و اینجاست که باید راه‌های برای تشخیص داشته باشید:

      نشونه‌هایی رو در طول روز چک کنید اما نذارید کسی متوجه این کار شما باشه. وقتی نشونه رو لو بدید، دیگه تبدیل به یک امر ذهنی نیست و برای نمایش به بقیه انجامش می‌دید. مثلا کف دست‌هاتون رو ببینید. کف دست‌ها تقریبا هیچ‌وقت در خواب واضح دیده میشن.
      اگه ساعت می‌بندید، ساعت رو در طول روز بارها چک کنید. نمی‌دونم چرا، اما ساعت مچی در خواب محو دیده می‌شه.
      سعی کنید اتفاقات تکراری رو چک کنید. مثلا ثانیه شمار ساعت دیواری رو نگاه کنید. ده ثانیه بعد نگاه کنید. باید ده ثانیه جلو رفته باشه. تو خواب اکثرا جلو نمیره.
      یه کاری با حافظه کوتاه مدتتون انجام بدید. مثلا تا یه عددی (فرضا ۷) بشمرید. کمی صبر کنید، یه کار کوچیک انجام بدید (فرضا قدم بزنید، یا تلگرامتون رو چک کنید) و بعد سعی کنید از عدد بعدی که شمرده بودید (فرضا ۸) به بعد بشمرید. تو بیداری می‌تونید این کارو انجام بدید اما تو خواب REM دسترسی به حافظه کوتاه مدت شما تقریبا تعطیله و این کار رو نمی‌تونید انجام بدید.
      این همه‌ی کاریه که باید انجام بدید 🙂 یه پروژه بلندمدته، اما لذتبخشه و دنیای جدیدی رو تجربه می‌کنید.

  10. من وقتی میخوابم و وقتی خواب میبینم میتونم وقتی مثلا بیدارم ـکردن بعد از ۵دیقه دباره بخوابم و اگ خوابمو دوس داشته باشم دباره خوابمو ببینم و اگه نداشتم قعط شه دیگ نبینم هیچ خوابی ولی خیلی دوس دارم کنترلشـ کنم

      1. متاسفانه من اگه خواب خوبی ببینم ادامشو نمیبینم ولی اگر خوابم بد باشه همیشه ی خدا ادامشو میبینم انگار که مثلا مغزم باهام لج کرده باشه ????‍♀️

  11. سلام وقت بخیر.

    من زیاد خواب نمیبینم یا شایدم میبینم اما چیزی یادم نمیمونه اما اونایی که یادم میمونه در طول هفته شاید یکی دوبار خوابی یادم بمونه و همون خواب هم در واقعیت میبینم دقیق چیزی که تو خواب دیدم چند ساله این خوابارو میبینم و برام پیش میاد اوایل زیاد جدی نمیگرفتم این یعنی چی؟

  12. من در هفته حداقل ۲ بار خواب میبینم و دلم میخواد هرشب ببینم چون تو خواب میدونم دارم خواب میبینم و اگه چیز ترسناکی ببینم یه دفعه تو خواب یادم میاد که دارم خواب میبینم و سریع صحنه رو عوض میکنم?
    چند شب پیش خواب دیدم یکی از بازیگرای همسن خودم که خارجیه تو خوابم بود و من باهاش فارسی حرف میزدم و اون میفهمید یعنی کاری کردم فارسی حرف نزن و زبانشو از انگلیسی به فارسی چِنج کردم

    خدارو شکر میکنم که همچین قدرتی بهم داد

    1. آخ آخ آخ آخ احیانا اون بازیگره نیکولاس هولت نبود؟ :))
      چون من همین امشب خواب دیدم که دارم با اون حرف میزنم ولی حیف شد که حرفامون تموم نشده از خواب پریدم
      حالا اگه داشتیم کابوس میدیدیم از شانسمون تا تهشو میدیدما. اگه یه طوری بشه که بتونم کنترل داشته باشم که یه خواب دیدنو تا چقدر طولش بدم و کی خودمو از خواب بیدار کنم خیلی خوب میشه

  13. سلام مطلبتون رو خوندم و خیلی با حال بود قبلا از این اتفاقات برام می افتاد جوری که توی خواب از خودم اختیار داشته باشم ولی الآن دیگه خبری نیست این تمرین هایی که گفتین رو انجام دادم ولی برای من نشد جوری که دیشب توی خواب کف دست سمت راستم رو دیدم کاملاً واضح بود و می تونستم خط دستم رو هم ببینم چند شب پیش هم خوابم خیلی واقعی بود نمیدونم چجوری شاید هم بگین توهم زدی یا داری دروغ میگی ولی میتونستم سرما گرما خیسی بارون و حتی درد رو هم حس کنم چکار کنم؟خیلی عضاب آور هست

  14. سلام مطلبتون خیلی جذابه من جدیدا هیچ کنترلی روی خابم ندارم یعنی وقتی خابم میبره چشمام باز میشه و میبینم که صبح شده و باز هم خابم میاد امید وارم این نکنیک شما بتونه یه کمک کوچیکی به من بکنه خیلی دوست دارم روی خابم تسلط پیدا کنم وهمیشه قبل غز خواب اونقدر فکر میکنم که خابم ببره ولی هیچ کدوم از تخیلات و افکارم وارد خابم نمیشه و هیچ خوابی نمیبینم اکثرا ای کاش میشد بیشتر و با جزئیات بیشتر توضیح میدادی ولی بازم ممنون?

  15. من از هفت یا از هشت سالگی این کار رو انجام میدادم اما من تو اینترنت ندیده بودمش.خودم انجام میدادم

  16. من چن شب خوابمو کنترل کردم ینی واقعیت و رویارو تشخیص دادم خیلی حس خوبی بود خیلی تخما گزاشتم?حتی یه خوابو ۳شب متوالی دیدم هرشب ادامه خواب قبل?

    1. سلام من علی هستم و تو خواب و رویا تخصص زیادی دارم اگه شما خواستین خوابیو ببینین که خیلی دوست دارین ببینین تنها یک راه داره اینه که شما خوابتون بیاد ولی شما نباید بخوابید باید بزارید پلکاتون خیلی خیلی سنگین بشه یعنی مطمئن شید که وقتی به رختتون میرید سریع خوابتون ببره بعد موقع خوابیدن فکرتون اصلا نباید درگیر چیزی باشه مثلا اینکه فردا باید فلان ساعت بیدار شید یا فکرتون اتفاقایی که اون روز براتون اتفاق افتاده باشه فکر کنید باید به چیزی که میخواید خواب ببنید فکر کنید و قبل از خواب یه دوش اب گرم بگیرید و نگران این نباشید که خوابتون بره چون اب گرم ماهیچه هاتونو شل میکنه و باعث بروز رویا میشه پس بعد از حموم به اندازه که بدنتون نیاز داشته باشه اب بخورید اگه اضافه اب بخور ممکن وسط خواب بدلیل درد مثانه از خواب بیدار شید پس ابه خنک که خوردید به رختتون میرید سعی کنید حتما لباسی تنتون نباشه یا اگه باشه لباس راحتی باشه در رخت سعی کنید به خواب مورد علاقتون فکر کنید و لبخند بزنید مطمئن باشید با این راه کار حتما میتونید خواب مورد علاقتون رو ببینید امیدوارم مطالب مفید باشه ممنون که این مطالبو خوندید

  17. سلام

    من توی فیلم inception که در مورد همین خواب ها هست شخصیت اصلی فیلم برای اینکه بفهمه که توی خواب هس یا بیداری یه فرفره داره که اگه اینو توی خواب بچرخونه هیچوقت نمیفته از چرخش ولی توی بیداری میفته.
    به نظرم این روش خوبیه.

  18. مطلب باحالی بود .

    من وقتی میخوابم همش خواب بد میبینم مثلا خواب میبینم تو خونمون روح هست بعد من میترسم میخوام فرار کنم حرکاتم کند میشه و می خوام جیغ بزنم صدام قطع میشه خیلی بده..??

    ولی یه بار تونستم خوابم رو کنترل کنم خواب دیدم یه زن میخواد منو بکشه بعد یه لحظه خودم رو نامرئی کردم خیلی باحال بود….
    گاهی خودم خوابم دستم میاد مثلا یه بار خواب دوستم رو میدیدم بهش گفتم من دارم خواب میبینم ولی اون بعد شنیدن این حرفم حرکات غیر عادی انجام می داد باور نمیکرد..
    به حر حال مطالب خوبی بود بازم بزارید…???
    ممنون.

    1. با درود. من نسترن هستم. نویسنده ام. داستانی توی ذهنم دارم برای نوشتن درباره ی فردیست که روی خوابش کنترل داره. در حال سرچ کردن بودم که به مطلب شما بر خوردم. در صورتیکه براتون امکانش هست میخواستم یک سری سوالات داشته باشم ازتون.
      ایمیلم رو میگذارم اگر براتون مقدور بود سپاسگزار میشم به من جواب بدینِ.
      nasiii.liaghat@gmail.com

  19. سلام.من خوابم رو میتونم کنترل کنم.از وقتی که یادم میاد خودم تصمیم میگرفتم چه خوابی ببینم.میتونستم ساعت رو تو خواب بگم و وقتی بلند میشدم میدیدم ساعتی که تو خوابم گفتم درسته و شاخ درمیاوردم .من خواب دیدن روخیلی دوس دارم.((((یه نظر دارم برای کسایی که دوس دارن خواب ببینن: قبل خواب با خودتون تکرار کنید من میخوام خواب فلان چیز رو ببینم و مطمئن
    باشید خواب میبینید))))

  20. من گاها توخواب میدونم که همش خوابه ونباید از چیزی بترسم یا گاها تو خواب به خودم سیلب میزنم میگم پاشو زود باش وچند بار موفق شدم ازخواب بیدار شم …. حتی برون فکنی هم کردم و روح خودمو هم دیدم …یه مطلبی رو خوندم که شرحش به این جمله بود انسان ۲بار تو عمرش اینجوری میشه…بعله من روح خودمو دیدم عین یه بخار بود وقتی میخواستم ازخواب بیدار شم یهو دیدم داره نزدیک میشه …نزدیک که شد نفس نفس زدم یهو به خودم اومدم !!!

  21. من گاها توخواب میدونم که همش خوابه ونباید از چیزی بترسم یا گاها تو خواب به خودم سیلب میزنم میگم پاشو زود باش وچند بار موفق شدم ازخواب بیدار شم …. حتی برون فکنی هم کردم و روح خودمو هم دیدم …یه مطلبی رو خوندم که شرحش به این جمله بود انسان ۲بار تو عمرش اینجوری میشه…بعله من روح خودمو دیدم عین یه بخار بود وقتی میخواستم ازخواب بیدار شم یهو دیدم داره نزدیک میشه …نزدیک که شد نفس نفس زدم یهو به خودم اومدم !!!

  22. من همین الان یک خواب دیدم وقتی بیدار شدم خواستم دوباره ببینم و صحنه هایی از اون خواب یادم هست میتونم قبل خوابیدن خاطراتی را که از خواب قبلم داشتم رو مرور کنم تا دوباره همونو ببینم؟ یا خوابی شبیه اون

  23. من یک خواب دیدم که بهترین خوابی بود که تا حالا دیدم من خوابم رو کامل یادم نیست ولی میخوام دوباره اون را ببینم

  24. اینکه خوابم یا بیدار رو در بعضی از خواب هام می فهمم ولی در بعضی نه ممکنه علت بیرونی داشته باشه یا مربوط به موضوع خواب باشه. گاها وقتی خواب ترسناک می بینم به خودم میگم نترساا همش خوابه.بعضی وقتا خوابو خودم پیش میبرم بدون تمرینایی که شما داشتین.یه وقتایی وقتی وسط خواب بیدارمیشم میخوابم و ادامشو میسازم.اگه وسط کابوس بیدار شده باشم اونو در عالم خواب و بیداری به نفع خودم تمومش میکنم.چن روز پیش فیلم چند متر معکب عشق رو دیدم .پایانش اذیتم کرد و ناراحت بودم در تمام طول شب در خواب داشتم نتیجه فیلمو تغییر میدادم در خواب های متفاوت ولی هدف یک چیزبود.
    دوسال پیش امتحان داشتم و نخونده بودم شب خوابیدم تو خواب یه جورایی با فرض اینکه فردا امتحان دارم داشتم میخوندم صبح که بیدار شدم با خودم گفتم واااای امتحان برنامه نویسی داشتم درس سیستمو خوندم اشتباهی تو بیداری تکیه به خونده های خوابم داشتم واصلا فکر نمیکردم که خواب بوده
    چن روز پیشم یه خواب دیدم.وقتی دفترخاطرات روزانه چند سال پیشمو میخوندم اتفاقی متوجه شدم که همون خوابو دیده بودم بدون کوچکترین تغییری.
    ودیشبم یه خواب دیدم که بیدار شدم.خوابیدم و دوباره همون خواب و ادما و مقصود با تفاوت جزئی دیدم.بطوریکه خواب دومم خواب اولی رو طی کرده بود.اینا برام خیلی جالب بودن خواستم شمام بخونید.

  25. به نظر من مطالب مفیدی گذاشتید . اما من از بعضیا شنیده بودم که وقتی تو رخت خواب هستیم به چیزی که خیلی به اون علاقه دارم فکر کنیم و به خواب برویم اون خواب رو میبینیم . به نظرتون این عقیده راسته ؟

  26. خیلی مطلب خوبی بود. باید امتحانش کنم.
    ولی یه چیزی…
    چرا وقتی میخوایم یه نفر یا یه چیزیو ببینیم،اگه بهش فکر کنیم توی خواب نمی بینیمش؟
    پس چرا میگن اگه به چیزی یا کسی فکر کنی میتونی تو خواب ببینیش؟؟؟؟

    1. راست گفتع هرکی گفته…اگه کسی رو بخوای تو خواب ببینی میتونی ببینی من این اتفاق برام افتاده

      1. سلام میدونین چرا میگن به کسی فکر کنی می بینید چون این واکنش مغز شما به اتفاقات است برای همین اگه کسی رو از دست بدی خواب اونو می بینی

  27. مطالبي كه نوشتيد بيشتر شبيه فيلم inseption بود!حالا نميدونم ميتونست برگرفته از اونم باشه يا نه.

  28. من تواناييه ساختن رويا رو در خواب درم ميتونم بيش هركس بروم و تواناييه انجام همهي كار ها رو دارم تو خواب فقط با جند تكنيك ريز.
    اميدوارم بتونم كمكي كنم ولي معتاد كنندس.

    ۰۹۰۱۴۳۳۸۴۸۷

    1. رویا های من به شکل داستان یا فيلمه، همه چیز عالیه ارتباط عناصر داستان، ایده، منطق وقایع، همه چیز فوق العاده اس، اما نا بیدار می شم همه چیز در عرض چند ثانیه محو می شه، فقط حس اش تا دقایقی می مونه و بعد تمام. چه راهی داره که بتونم رويا رو به خاطر بيارم. ممنون.

    2. اره ال اس دی فوق العاده تو این زمینه عمل میکنه حتی تو بیداری هم خواب میبینی

  29. سلام خیلی مطالب خیلی مفید و جالب بود من بعضی وقتا مثلا دارم خواب بد میبینم و متوجه میشم که تو خوابم و زور میزنم تا چشام و وا کنم و موفق میشم دیگه صحنه ترسناک خواب رو نمیبینم و تا دو ساعت بعد بیداری یادم میره که چه خوابی داشتم میدیدم راستش یه شب خواب دیدم که پلیس افتاده دنبالم و منم باید فرار کنم یکم که فرار کردم تو خواب یاد حرف های مادرم تو بیداری و اینکه تو بیداری میخوام چی کاره شم افتادم و با خودم گفتم این خوابه حقیقت نداره و چشام و باز کردم و بیدار شدم الان هم خیلی دارم رو خودم کار میکنم که تشخیص بدم تو خوابم یا بیداری و اگه متوجه شدم تو خوابم مثل فیلم ها خواب فعلی ام رو دیلیت کنم و یه خواب جدید با موضوعی که دوست دارم انتخاب کنم و خودم شخصیت های خواب و موقعیت هایی که توش قرار گرفتم و مکان هایی که هستم و تعیین کنم و حتی نوع لباس پوشیدنمو خودم تعیین کنم امیدوارم موفق شم
    مرسی از مقاله خوبتون

    1. منم خیلی اینجوری هستم.
      اغلب در خواب متوجه میشم که دارم خواب میبینم اما با اینحال جز میزان محدودی نمیتونم خواب را کنترل کنم.
      مثلاً خواب میبینم که شخصی دنبالم کرده به شدت میترسم یک دفعه به خودم میام و متوجه میشم که دارم خواب میبینم بجای فرار کردن در جای خودم می ایستم بعد میبینم که همه چیز آروم شد و صحنه عوض شد اما صحنه ی جدید بازهم به اراده ی خودم نبوده

    2. من یه مدته همش خاب همه ی فامیلام رو توی یه مهمونی میبینم کسی میدونه چرا ؟

  30. سلام خسته نباشید میخواستم بدون دلیل خواب های کوتاه و بلند چیه ؟؟مثلا یه روز میخوابی یه رویای چند ثانیه ای میبینی ولی یه بار دیگه میخوابی به اندازه یه عمر رویا میبینی و بعضی وقتا هم ممکنه هیچی نبینی میخواستم بدونم میشه ایناهم کنترل کرد یا نه؟؟

    1. در زمان خواب دیدن هرچه خستگی مغز کمتر باشه اطلاعات بیشتری را از مشاهدات روح در حافظه اش ذخیره می‌کنه. به همین علت این میزان متفاوتی.
      جالبه بدونید که طولانیترین خوابها دیدنشون بیش از چند ثانیه به طول نیانجامیده.
      مثل بیهوشی
      که اگر تجربه یک بیهوشی چندثانیه ای از طریق رگ گردن را داشته باشید
      بعد از به هوش آمدن حس میکنید رویایی طولانی تر از چندثانیه دیده اید.

  31. سلام روشی که من برای خواب شفاف انتخاب کردم و تو طول روز انجام میدم اینه که بینی و دهان رو میگیرم با یک دست و سعی میکنم نفس بکشم و به خودم میگم باید نفس بکشی! تو تو خوابی و باید بتونی نفس بکشی! هر چند که من تو بیداری نمیتونم نفس بکشم ولی تو خواب این جمله که باید نفس بکشی رو میگم شروع میکنم به نفس عمیق کشیدن و میفهمم که خوابم. اگه میخواین یه شخصی یا جسمی رو احضار کنید ( من خودم با احضار اشخاص مشکل دارم) باید باور کنید که اون شخص یا جسم پشت سر شما منتظرتونه. در ضمن فیلم اینسپشن درسته خیلی تخیلیه اما ممکنه که در آینده بشه انجامش داد و نصفش از روی خواب شفاف که واقعیه الهام گرفته.
    تو اون فیلم یه جسمی داشتن که همیشه باهاشون بود من برای خودم جسمی دارم که ( اصلا مهم نیس کسی ازش استفاده کنه یا بگیرتش) همیشه باهامه. تو واقعیت چون عادت کردم همیشه پیشم باشه یهویی تو خواب میبینم دستمه یه گوشه ای افتاده یا دست دیگرانه .تا میبینمش همون روش دهان و بینی رو انجام میدم و خوابم رو تا آخر می‌سازم. میخواستم بدونم شما خوابتو شفاف میشه و به افرادی که توخوابتونن میگین حمله ور میشن سمتتون؟

  32. خیلی روش ها هست که میشه باهاش خواب شفاف دید و اونی که من امتحان کردم و جواب داد همون شب تکنیک FILD بود . باید ساعت رو بزارین موقعی از شب بیدار شین که خیلی خسته هستین و میتونید در عرض چند ثانیه به خواب برین . مثلا یازده خوابیدید ساعت یک دو خوبه. بدون کمترین حرکت گوشیو که ساعتش زنگ میخوره خاموش کنید بعد هر جور که راحتین بخوابین با این تفاوت که دو تا از انگشتاتون رو مثل این که پیانو میزنید بالا و پایین کنید ولی نباید خییییلی تکون بخورن. انگشت وسط پایین سبابه بالا. برعکس سبابه پایین انگشت وسط بالا. جوری انجامش بدین که تکون نخورن ولی نیتش مهمه. سی ثانیه انجامش بدین ( نباید سی ثانیه رو بشمارین .تمرکز که داره کمتر میشه و نشانه خوبیه باید رو انگشت ها باشه) بعد که زمان گذشت بلند شین و به کف دست دقت کنید ببینید محو هست یا همون بینی و دهان رو بگیرید ببینید میتونید نفس بکشید؟ اگه اره خوبه انجامش دادی. اگه نه برا امشب کافیه. شب بعد امتحانش کن. تکنیک های دیگه WBTB. MILD. TILD. WILD.DILD. DEILD هست که سرچ کنید به صورت کامل توضیح هاش میاد.

  33. سلام برای من اتفاق افتاده چند بار خواب دیدم و تو خواب میدونستم که خوابم و چیزیو که میخواستم ببینم تصور کردم و دیدم

  34. منم چند باري تجربشو دارم…
    خطري نداره ؟!؟!
    چون من بعد از امتحان كردن بعضي از تميرن ها مدام كابوس ديدم البته شايد ربط هم نداشته:/

    1. سلام. اصلا خطری نداره! تازه من کلی تحقیق کردم میگه تاثیرات مثبتی هم تو زندگی داره اگه خودآگاهانه این کارو ادامه بدین و بخواین که باشه. مثلا حافظه می‌ره بالا استرس کم میشه . کابوس برا همه پیش میاد نگران نباش به جاش می ارزه خوابتو خودت بسازی هر کاری دلت میخواد انجام بدی. خواب شفاف بعدی بگو من می‌خوام برم پیش ضمیر ناخودآگاهم ببین کجا میبرتت. ازش سوال بپرس که مثلا من از چی میترسم نقطه ضعفم چیه. ببین چی میگه! (فکر نکنم کابوس دیدن ربطی داشته باشه)

  35. همه حرفاتون دقیقا مثل فیلم incepation بود که واقعا برام جالب بود و این فیلم هم فوق العاده بود.

  36. من اکثر اوقات سر خوابم کنترل دارم.حتی قبل از اینکه این مطالبو بخونم.خودم میفهمم کی باید بیدار شم یا اینکه اتفاقاتو اونجور که دوست دارم جلو میبرم.

  37. من بیشتردو ست دارم خواب اون هایی که دوستشون دارم رو ببینم و بدونم که خوابم تا هر چیزی که دوست دارم بهشون بگم به نظرتون چی کار کنک؟

  38. من از وقتي يادمه اين توانايي رو داشتم بدون اينكه تمريني راجع بهش داشته باشم ولي تازه چن ماهه فهميدم اين فرآيند يه مهارته و خيلي ها براي بدست آوردنش تلاش ميكنن اما چيزي كه من از بين ديدگاه ها گشتم ولي كسي اين علائم رو نداشت اينه كه من بعد از ساختن رويا وقتي ميخوام بيدار شم تمام بدنم به شدت شروع به لرزيدن ميكنه و وقتي با سختي از خواب بيدار ميشم تا چن لحظه انگار توي دنياي زنده ام نه جايي كه همه خوابن و صداهايي مثل صداي خنده كه معمولا پشت سرم هست ميشنوم همه چيز انگار حركت ميكنه اين اتفاق هر از چن گاهي رخ ميده ولي من مجبورم توي جايي كه دو طرفش بستس و هيچ منطقه ي بازي نداره بخوابم و حتما چراغا روشن باشه اگر كسي درباره ي اين موضوع راهنمايي كنه ممنون ميشم

  39. با این چیزایی که شماها تو نظرات میگین ادم کرک و پراشم میریزه بخواد امتحان کنه._.

  40. سلام دوست عزیز
    من ۱۵ سال هست که این توانایی را دارم و کنترل تمام خوابهام در دستم هست! بصورت کامل دنیا را کنترل میکنم و هر چی دوست دارم خلق میکنم.
    کتابم را میتونید از این لینک دریافت کنید
    https://linkp.ir/godofdreams

  41. سلام خیلی ممنون از مطالبتون

    من قبلا شاید تا ۵ ۶ ماه پیش این توانایی تشخیص خواب از بیداری رو داشتم اما نمی دونم چرا از ی مدتی دگ نتونستم

    من ئترم این تمرینایی کگفتین روانجام میدملمیدوارم اثر کنه چون واقعا حسه خیلییی خوبی داره

  42. سلام اصلا چجوری شما وقتی تو خوابتون هرکاری می خوایین می کنین؟ من میفهمم خوابم ولی نمیتونم کاری ک دویت دارمو انجام بدم و انگار ک دارم ی فیلمی رو میبینم هیچ کاری هم نمی تونم کنم.اگه بگید چجوری هرکاری می خوام رو تو خواب ببینم ممنون میشم.
    بعدش هم من خواب دیدم توی کوچن عاشق یکی شدم خواب خوبی هم بود ب نظرتون راهی هست ک دوباره اون خواب یا ادامشو ببینم؟؟؟؟؟ (این خیلی مهمه هرکی می دونع توروخدا جواب بده)

  43. سلام، بعضی اوقات(قبلا بیشتر بود) من میتونم روی خوابم کنترل داشته باشم یعنی خودمو بیدار کنم یا حرکتی برنم تو خواب ولی خوابی که دوست دارم رو نمیتونم ببینم
    منظورم اینه تو محیط اون خوابی که نیبینم فقط میتونم کنترل داشته باشم ولی نمیتونم اون محیطو عوض کنم

    1. من هم توی خواب تو خونه بودم تنها فک کنم ازون ترسناکا بود یهو کنترلمو که گرفتم با سرعت رفتم بیرون هرچی تصور میکردم میشد
      تصور کردم تو خیابونم و واقعن دیدم اونجام

  44. من می خواستم بدونم که چه کسی این رو گفته این توضیحات رو داده. می خواستم بگم من یه خوابی دیدم که توی اون یه دختری بود به اسم …. که من خیلی دوستش داشتم من هر کاری میکنم نمیتونم دوباره اون خواب رو ببینم . ???? واقعا دلم براش تنگ شده. میخواستم هر کسی این توضیحات رو داده بیاد بهم کمک کنه تا خوایم رو کنترل کنم

  45. راستش من خواب بودم یهو به ذهنم زد گفتم من که خوابم پس هر کاری میتونم بکونم هیچ اسیبی هم نمیبینم یهو کنترل اون فردی که تو خواب بود رو به دست گرفتم و رفتم خیابان و هرکی میومدو میکشتم باور کنید راست میگم احساس میکردم خودمم

    1. اره راسته من در حالت خواب و بیدار صدا هایی که در بالا سرم هست را در غالب خواب میبینم

  46. من یه سوال داشتم بعضی وقتا که میخوابم قشنگ میفهمم که روح داره از تنم جدا میشه اولاش فکر میکردن جالبه و ولش میکردم کنترلش دستم نبود هر جا که خودش میخواست میرفت و من فقط دنبالش میکردم و این دنبال کردن رو در غالب خواب میدیدم و الان دیگه میترسم بره دیگه نیاد برای اینکه روح خودم را برگردونم باید فقط سرم را تکان بدم تا برگرده که بر گردوندنش هم کار راحتی نیست ممنون میشم اگه کمکم کنید

  47. سلام خسته نباشید. مطالبه خوبی بود مرسی ولی مطلب اصلی رو اصلا توضیح ندادید، چه خوابی رو که دوست داریم ببینیم منظورمه! فقط یاد دادید که چطور تو خواب بفهمیم که خوابیم.

  48. سلام دوستان. من چند سالیه که یه ترفند جالب دارم که باعث میشه اولا هر خوابی که دلم میخواد ببینم و ثانیا تو اون خواب کنترلم دست خودم باشه که گفتم شاید بد نباشه بگم.

    براتون اتفاق افتاده که صبح‌های زود یکی از خواب بیدارتون میکنه درحالی که خیلی خوابتون میاد. من هر وقت این اتفاق واسم بیفته میرم یه جای ساکت. یه جایی که هیچ صدایی نیاد. دراز میکشم و چشامو می‌بندم و خوابم رو تصور میکنم؛ یعنی خوابم رو تو ذهنم نگاه میکنم. بعد از چند ثانیه تصورم تبدیل میشه به خواب و خوابم میبره درحالیکه دارم خوابمو می‌بینم. تو این خواب شما علاوه بر اینکه اختیارتان دست خودتان است می‌تونید هر وقت هم که بخواید بیدار بشید. خیلی جالبه
    اما مشکل من اینه که خوابم چند ثانیه‌ای بیشتر طول نمیکشه و سریع بیدار میشم. حالا اینکه این روش برای بدن ضررهایی داره یا نه نمیدونم اما میدونم حداقل برای چند ثانیه هم که شده همه‌چی دست خودمه. یادتون نره برای این کار باید خواب آلود باشید و دور و برتون هیچ صدایی نباشه وگرنه نمیتونید خواب رو ببینید.
    شاد باشید?

    1. سلام
      منم همینجوریم همیشه وقتی بیدار میشم این کارو میکنم
      ولی اون دیگه خواب نیست
      فکر خودمونه
      ولی چون حال نداریم و خسته ایم حس میکنیم خوابیم

  49. من وقتی بچه بودم وقتی خواب میدیدم تو بیشتر خوابام میفهمیدم ک تو خوابم و اگه ی خواب ترسناک میدیدم خودمو بیدار میکردم،فقط چشمامو میبستمو میگفتم بیدار شو و روی خوابم کنترل داشتمو مبتونستم هرکاری بخوام انجام بدم ولی الان ک بزرگتر شدم خیلی وقته دیگه وقتی خواب میبینم هیچ کنترلی روی خوابم ندارم و فقط اتفاق میفته ،دیشب یکی از بهترین صحنه های عمرمو تو خواب دیدم و اومدم اینجا ببینم آیا میتونم بازم اون صحنه رو ببینم یا نه ،حالا باید تمرین کنم تا تو خوابم بازم بتونم ب اون لحظه برم

  50. سلام من دو سه سالیه ک تو بیداری خواب میبینم…مثلن وقتی صبح صورتمو شستم و دارم میرم آشپز خونه چند تا کوتوله رو دیدم که رو سرشون پارچه های سفید کشیدن.و خودمم میفهمم ک دارم خواب میبینم…اولین بار تو تاریکی اتاقم یه چیز گرد و گنده رو دیدم که تو تاریکی سیاه به نظر میومد و تو هوا معلق حرکت میکرد.جالب هم اینجا بود که اصلن نترسیدم و خودمم فکر میکردم گک چرا من نمی ترسم؟ هر چی هم میگذره فاصله ی این خواب دیدن های تو بیداری کمتر میشه.میخواستم بدونم کس دیگه ای هم مث من هست؟…ب هر کی میگم جدی نمیگیره حرفمو

  51. البته اینو یادم رفت بگم فقط دم صبح یا آخر شب اینجوری میشه. ولی من مطمئنم که بیدارم

    1. شاید یه بیماری داشته باشه
      شاید هم دی آی دی داشته باشی
      حتمن تا دیر نشده به روانپزشک مراجعه کن

  52. من بارها خواب میبینم و ازخواب پامیشم و جالب اینکه دوباره میخوابمو ادامه ی خوابم رو میبینم من به همه ی دوستان توصیه میکنم کتاب کنترل ذهن رو بخونن توش مطالب خوبی هست که بشما این امکانرومیده با تمرین بتونید هوشیاربخوابید

  53. سلام
    یعنی اگر من الان این کار ها رو بکنم میتونم خواب کسی رو که میخوام ببینم؟
    مثلن هر شب حتی ماهی یه بارم باشه خوبه
    فقط میخام خابشو ببینم
    ینی اگر تو خواب بفهمم خوابم باید به خودم بگم که الان پیش اونم؟
    باید چیکار کنم؟
    میشه یکم بیشتر توضیح بدید؟

  54. سلام
    من هر روز به طرز دیوونه وار خواب صادقیه میبینم یا اتفاقی رو میبینم که برام توی روز بعدش اتفاف میافته میشه بگین چطور میتونم کنترلش کنم واقعا دیگه از این وضعیت بدم میاد

  55. من از وقتی که یادم میاد تقریبا تا سن یازده دوازده سالگی خواب اگاهانه میدیدم به اینصورت که هر شب تو خواب به بالای یه ساختمون بلند میرفتم که یه دفعه به سمت پایین پرت میشدم تو این لحظه با خودم میگفتم که این یخ امر طبیعی نیست و قبل از این که به زمین برسم به خودم میگفتم که الان دارم خواب میبینم و در چند سانتی متری زمین خودم رو متوقف میکردم یا رو هوا شروع به پرواز میکردم که احساسی وصف نشدنی داره.

  56. سلام من هم وقتی که بچه بودم بعی اوقات متوجه میشدم که خواب هستم و یک راه حل پیدا کردم هروقت خواب بدی میدیدم چشمامو میبستم و فشار میدادم همون موقع از خواب بلند میشدم

  57. سلام دوستان هرگز اینکار رو نکنید چون آخر دیوانه میشوید . مراحل زیر برایتون اتفاق می افتد :
    بعد از تمرین میتوانید برای مدتی در خواب متوجه باشید که خوابید.
    کم کم خوابها تون واضح میشه یا بهتره بگم شبیه بیداری میشه تا جایی که تمام جزئیات رعایت میشه
    ولی باز هم با تمرین بیشتر میشه فهمید که خوابیدیا بیدار
    همین طور که در خواب هاتون متوجه میشید که خوابید خوابهای بیشتری در یک ساعت خواب میبینید و سختی میتوانید بفهمید که خوابید
    .
    .
    .
    .
    تا حدی که توی یک شب خوابیدن به اندازه یکسال خواب میبینید و ..
    و توی خوابتون میخوابید و اونجا سعی دارید خوابتون رو کنترل(این اسمیه که من روی خواب شفاف گذاشتم) کنید
    و موفق میشوید …
    وقتی از خواب اصلی یکساله بیدار شید …
    حالا با خودتان فکر میکنید چند بار تا حالا این کارو کردم
    الان خوابم یا بیدار
    خیلی مفصل است …

  58. درسته من این کارارو کردم معمولا تو خواب اگه. به چیزی دقت کنید با هاله سرخه و نمیتونید دوردست هارو ببینید موقع دویدن یا سوار چیزی بودن سرعت چند برابر میشه
    مطالبتون عالیه??

  59. سلام من هر چند وقت خواب هایی رو میبینم که بعدا اتفاق میوفته و اونایی هست که برای من مهمه امروز متوجه شدم خواهرم هم میتونه تو خوابش اینده رو ببینه خواهرم حادثه تروریستی اهواز رو دیده بود البته نمیدونست کجاست. منم زلزله کرمانشاه رو دیده بودم خوابام اونایی که پیشبینی میکنم بیشترش مربوط به بقیس نه خودم
    نمیدونم چرا هیچوقت تو خوابام کسی نمیتونه منو بکشه یا اسیب بزنه ولی من خوب میکشمشون?
    کلا بدترین اتفاقی که تو خوابام میبینم مربوط به بقیس.
    تو بعضی از اتفاقاتی که پیش میوفته نقش دارم اگه بتونم کنترل کنم شاید اتفاقات بهتری بیوفته?در ضمن گل ایران به پرتقال هم من تو خوابم پاسشو دادم هرچند پنالتی شد تو‌ واقعیت?

  60. سلام. امروز تو حالت خواب و بيدار داشتم يه چيزي رو به مادرم ميگفتم كه به نظر خودم توي خواب همين زبون خودمون بود ولي مادرم همش ميپرسيد چي؟؟؟ چندبار كه پرسيد و هوشيارتر شدم هركاري كردم نتونستم حرفم رو بزنم و چيزي هم يادم نميومد
    مادرم ميگفت كلماتت خيلي عجيب و غريب بودن. انگار زبون برزخي بوده. ولي من خودم تو خواب انگار به زبون عاديمون حرف ميزدم
    اگه ميشد آدم از شب تا صب صداشو ضبط كنه و حرفاش يادش ميموند اتفاق جالبي ميوفتاد فك كنم
    كسي در اين باره تجربه اي داره يا چيزي ميدونه؟؟

  61. سلام
    من یه چند وقتی خواب میبینم وارد یک سالن خیلی بزرگ تاریک و سیاه با ستون های بلند وسفید میشم. و از شدت ترس از خواب بیدار میشم. و جالب اینکه وقتی وارد میشم تو خواب با خودم تند تند میگم … و هو ارحمن الرحمین …
    مشکم چیه دقیقا؟

  62. با سلام خدمت دوستان عزیز
    من طبق این سخنانی که فرموده اند کارشو تمرین کردم و الان تو کل روز که ادم یک چندباری می‌خوابه من میتونم کنترل کنم و یا حتی به خواب دیگران میشود فقط دوستان بدونید طبق کارهایی که ذهن انسان مثل کامپیوتر دقیقا میمونه باید فضا یکم خالی بشه یعنی میخای بخوابی باید به هیچی فکر نکنی و فقط به اون قسمتی که داری فکر می‌کنی این کارو انجام بده.
    هرچند داریم که بختک میاد و صدا کسی در نمیاد چون قضیش موفصله
    جهت ارتباطات بیشتر به ایدی amir_mhm_masihi
    خوشحال میشم کمکتون کنم
    ممنون از سایت خوبتون عالی موفق باشید?

  63. یک مطلب شما گفتین خواب تصورات ذهنیه ولی من واقعا واقعا خوابهایی میبینم که فردا یا پس فردا عین عین عینش اتفاق میفته همین

  64. سلام بنده به راحتی میتوانم خوابم رو کنترل کنم و این کار رو دریک ماه ۱۵دفعه انجام دادم و یک نکته بسیار جالب که داره اینکه یه حسی به من میگه دارم خواب میبینم. ویه چیز جالب دیگه اینکه اول که تونستم خوابمو کنترل کنم جاهای خوب خوابم بیدار میشدم ولی الان یکم دیر تر بیدار میشم واگرم ساعتم زنگ بخوره در خواب متوجه میشم و من تنها کاری که میکنم اینکه درمورد اون خوابی که میخوام ببینم بسیار فکر میکنم و بعد خوابم رو کنترل میکنم به نظر من شماهم با یکم تلاش تمرکز وفکر میتونین خوابتونو ببینید?

  65. خیلی جالبه
    و هیجان انگیز
    من هم یه مدتی پی مراقبه و حالت بین خوابو بیداری بودم ولی موفق نشدم
    ولی تنها سوالی که ذهنمو مشغول کرده اینه
    من مرگ خودمو تو خواب دیدم!سقوط به پایین سد و خونی که از سرم پخش شده بود!
    تاحالا واسه شمام اتفاق افتاده؟

    1. یه جا خونده بودم وقتی هیچ حرکتی نمیکنی مغز میخواد ببینه زنده ای یا نه واسه همین یه چیزی بهت نشون میده که تو عکس العمل بدی یا تکون بخوری

      1. وای خدا !!! چه حرفای عجیبی میزنید…!
        من تا چند سال پیش خوابای عجیبی میدیدم . اما الان خوابام کاملا عادی شده. خیلی خیلی عادی.
        مثلا زندگی روزمرمو میبینم . انگور میخورم,، با داداشم دعوا ی شدید میکنم ، ابجی کوچولوم به دنیا میاد ، و بعد از خواب بیدار میشم.
        من دوست دارم خوابای عجیب با موجودات عجیب ببینم
        شما چیکار میکنید اخه…؟؟

  66. من از زمانی ک خاطراتم یادمه تا الان ک‌ نوزده سالمه این کارو میکنم اون موقع ک بچه بودم هر شب با ی دوچرخه تو اسمونا داشتم دور میزدم هر وقتم بخوام بیدار شم تو خواب چشمک میزنم اینو وقتی یاد گرفتم ک بعضی وقتی خوابای ترسناک میدیدم و سریع میخواستم بیدار شم چون تغییر داستان تو خواب برای من یخورده زمان میبره تا همچی اونجوری ک من بخوام شه بعضی وقتام نمیتونم نمیتونم روی رویا هام تاثیر زیادی بزارم ولی میدونم ک خوابم

  67. سلام عرفان… اینکه آدم مرگ خودشو تو خواب ببینه عادیه برای خیلی ازدوستای خودم اتفاق افتاده….
    خودمم ی شب خواب دیدم که تیر خوردم افتادم کف خیابون و خونی که ازم میرفت رو هم حس میکردم!!!!

  68. واقعا مطالبتون جالب بود من بعضی از این روش هارو از بچگی به طور تصادفی انجام دادم براهمین این کنترل خواب رو به خوبی دارم همچنین بعضی وقتا ک میبینم خوابم یکم عجیبه میتونم تغیرش بدم تقریبا میشه گفت کلا خواب عوض میشه ، برا همین کنجکاو شدم یه سرچی در این باره تو نت بزنم که سایت شما رو خوندم ?

  69. من تو خواب وقتی میخام بفهمم خوابم یا بیدارم میرم مثلا میزنم تو گوش یکی ببینم چی کار میکنه یا کلا ی کارای عجیبی میکنم ک بیینم بقیه چ واکنشی نشون میدن بعد از رفتاری ک بقیه میکنن قشنگ تو خواب معلوم میشه ک خوابی حالا این روش منه نمیدونم واس بقیه مفیده یا ن
    وقتاییم ک خواب بد میبینم سریع خودمو از ی جا میندازم پایین یا میپرم جلو ماشین خلاصه ی بلایی سر خودم میارم بعد سریع بیدار میشم خیلی روش خوبیه

  70. سلام خیلی مطلب جذابی بود ولی یه پیشنهاد کوچولو که به من خیلی کمک کرده حتی وقتی هشت نه سالم بود می تونستم خواب هامو کنترل کنم.(بازی کامپیوتری) اره درسته بشینید و بازی هایی کنید که از دید اول شخصه و به صورت جهان باز هستن تا محیط شبیه رویا باشه اینجوری خیلی راحت می تونید روی خواب کنترل داشته باشید و من به شخصه حتی تونستم توی خواب بازی کنم خخخ یعنی محیط رویا دقیقا شبیه محیط بازی بوده همون نقشه و دنیا و هون ابزار و وسایل برای تشخیص خواب از بیداری هم اونجوری بازم راحت تر هستید چون محیط رو هم تشخیص میدید و پیشنهادات مقاله نویسم که عالی هستن کف دست رو امتحان کردم شما هم امتحان کنید و از رویاهاتون لذت ببرید;)

  71. درود برهمه من مسعود متولد ۱۳۶۵
    من خواب زیاد میبینم یعنی تقریبا هر وقت میخوابم خواب میبینم چه صبح چه ظهر چه شب هر وقت میخوابم خواب میبینم چند باری تلاش کردم وقتی خواب میبینم بفهمم. که دارم خواب میبینم ولی فقط دو بار توانستم بفهمم که خوابم ودارم خواب میبینم ولی الان داشتم خواب میدیدم توی خواب. شک کردم که این که دارم میبینم خوابه چند تا سوال از کسی که تو خواب می دیدم پرسیدم پرسیدم امروز چند شنبه است؟او جواب داد جمعه درست جواب داد امروز جمعه است ولی آون آدم در واقعیت رفته بود سفر و من می دانستم که او شنبه بر میگردد بیشتر شک کردم حلقه تو دستم رو نگاه کردم اونم سر جاش بود خودمو ویشگون گرفتم درد احساس کردم ولی متفاوت با واقعیت موهای پامو کشیدم فهمیدم دارم خواب میبینم ولی وقتی فهمیدم از خواب بیدار شدم دوست دارم وقتی مطمئن شدم خوابم از خواب بیدار نشم

  72. خیلی روش عالییه از نظر من عوارضیم نداره،حتی باعث بدخوابی نمیشه فقط بدیش اینه که طول میکشه

  73. من در خواب هام به راحتی میتونم درهای بسته رو باز کنم از دیوارها رد شم دیشب مطالبتونو خوندم و متوجه شدم که خوابم کف دستمو نگاه کردم واضح نبود نتونستم اونجور که میهوام کنترل کنم فقط از دیوار رد شدم و در های قفل روباز کردم روشی دیگه نیست مثلا از شیبهای بلند نتونستم بالا برم میخوام کنترل کلمل داشته باشم

  74. آغا میشه یکی درست بگه چه کارایی غیر از این کار های ژنگولک بازی انجام بدیم تا خواب خوب ببینیم من جوابمو نگرفتم اخه?

  75. بهتره از لایه دوم یا سوم جلوتر نریم من چندشب پیش ۶ بار تو خواب از خواب پاشدم یعنی با نشونه ها میفهمیدم خواب میبینم بیدار میشدم و بازم داخل خواب بودم که تو دنیای واقعی انگار بیهوش بودم و بیدار کردنم خیلی سخت بود و از شانس بدم بختک هم افتاده بود یا همون خواب سیاه خلاصه اینکه سرویس شدم تا فهمیدم هنوزم خوابم

  76.  خیلی مواقع شده که راجع به خیلی چیزها اشتباه کردیم و چون راجعبش اطلاعات نداشتیم فقط بنظرمون با حال اومده انجامش دادیم این موضوع هم دقیقا یکی از اوناست
    من ازروی تجربه شخصیم میگم که کمی بیشتر راجع به این موضوع تحقیق کنید منم یک سری اطلاعات در اختیارتون میذارم اگر مایل بودید میتونید بازم این کار رو انجام بدید
    اول اینکه این اسم واقعیش رویای شفاف یا lucide dream هستش هیچ چیز راحت به دست نمیادو نیازمند تلاش و تمرین زیاد پس اگه فک کردی یه هفته ای میتونی به این هنر دست پیدا کنی سخت در اشتباهی اگر خیلی تمرین کنی توش جدی باشی حداقل یک ماه و نیم طول میکشه
    رویای شفاف هیچ گونه خطری نداره به جز یک موضوع کسانی که تازه وارد این کار میشن و شروع به انجام تمرینات میکنن بعد از تجربه اولین یا دومین رویای شفافشان در تشخیص رویا و واقعیت کمی مشکل پیدا می کنند مخصوصا اگر نصفه شب از خواب بیدار شده باشند و این یکی از معضلات خواب شفاف که معمولا باعث میشه افراد در ابتدای این کار اونو رها کنن و همینجا دارم میگم که اگه وارد این کار بشی وسطش نمیتونی جا بزنی چون اونجوری اوضاع برات سخت تر میشه اگه شروعش کردی باید تا تهش بری موضوع بعدی اینه که گاهی علامت هایی که میذاری تا خواب رو از بیداری تشخیص بدی کار نمیکنن یعنی رویاهات اینقدر به واقعیت نزدیکن که قوانین فیزیکی توشون پا بر جاست و این موقع ها تو باور میکنی که واقعیته .همونطور که گفته شد رویاهای شفاف که میدونی رویا خیلی واضح هستند و تشخیصشان گاهی حتی برای کسی که سال ها در این حرفه است هم سخته
    موضوع بعدی که باید راجع این مورد بگم اینه که رویای شفاف و خروج از بدنوسفر روح دو تا موضوع کاملا کاملا جدا از هم ترخدا اینا رو باهم اشتباه نگیرید .سفر روح خیلیی تجربی دلنشین تری از رویای شفاف اما خطرناکه خَیلیییی خطرناک به طوریکه به قیمت جون‌ بع۰ضی ها تموم شده و افراد با معنویات قوی و با تجربه سراغ اون کار ها میرن.پس حتی اگه یک درصد هم میخواین سفر روح رو تجربه کنید تا یاد گرفتن کامل رویای شفاف صبر کنید.
    و این که؛گاهی میشود که شما میدانید دارید خواب میبینید اما هیچ اراده و اختیاری روی ان ندارید و می خوام بگم که اگاه شدن در خواب و کنترل رویا دو معقوله جداست و بعد از تسلط بر اگاهی در رویا باید بر روی اراده و اختیار خود در خواب کار کنید تا انجایی که مغز ناخودآگاهتان را بدست بگیرید و رویاهایتان را کنترل کنید
    و راستی این دستگاه ها اهنگ ها و چیزهای مربوط به اینکه می گویند میشود سریعتر به رویای شفاف دست یافت هیچ کدام عملکردشان ثابت نشده است و فقط احتمالاته پس هزینه و وقت خود را از دست ندهید
    خلاصه هیچی اونطوری که فک میکنیم راحت نیست و گاهی ارزو می کنیم کاش هرگز سراغ ان موضوع نمی رفتیم
    فقط دارم میگم گاهی دلم برای خواب های عادی ام تنگ میشود?

  77. سلام من از وقتی ک ب تنهایی مسافرت میکردم و ازشدت خستگی خوابم میومد اما با ترس و نگرانی میخوابیدم باعث شد تا ناخوداگاه بدون هیچ تلاشی خواب و از بیدار تشخیص بدم و همونطور ک گفتن خوابم سبک شده ب حدی که اگر توی اتاق کسی کوچکترین حرکتی کنه من باهمه خستگی بیدار میشم و حتی توی خوابام میدونم خوابم و اگه خوابم بده سعی میکنم ب دلخواهم تغیرش بدم و چیزیو ببینم ک دلم میخواد

  78. اما از زمانیکه خوابام اینطوری شده و خوابم سبک شده جداً دارم خیلی زجر میکشم .شاید بنظر بیاد که کنترل خواب لذت بخشه اما خواب سبکم اذیتم کرده و احساس میکنم مدتهاس نخوابیدم. زمانی خواب خیلی سنگینی داشتم درحدی ک هروقت بیدار میشدم از توی یه اتاق دیگه چشم باز میکردم و اگر ب چیزی هم میخوردم متوجه نمیشدم درحدی ک یادم میاد توی ۱۶ سالگیم یه بار از خواب بلند شده بودم دیدم پیشونیم باد کرده بعد متوجه شدم گوشه در اتاق که همیشه باز میذاشتمش تا بتونم بچرخم خورده بوده توی سرم ک البته فکر میکنم چون چیز دیگه ای نبوده ک سرم باید بهش خورده باشه و بگم خواب گرد هم نبودم. دلم برای همین خوابای عمیقم خیلی تنگ شده

  79. من راحت میتونم تو خواب متوجا بشم که خوابم ولی جالب اینجاشه که تا ثانیه هایی بعد از اون بیدار میشم

  80. سلام مطالبتون خیلی جالب بود. باز برامن اتفاق افتاده تو خواب یک خواب دیگه میدیدم ینی خواب متداخل ک وقتی تو خواب بیدار شدم فک میکردم بیدار بود درحالی که خواب بودم و بعد از چند ثانیه فهمیدم هنوز خوابم و کنترل داشتم میتونستم بیدار شم و میتونستم حتی ادامه خوابمو ببینم و وقتیم ک بیدار می‌شدم با فک کردم به خوابم میتونستم ادامشو ببینم ?

  81. خیلی برام اتفاق افتاده ک وقتی میخوابم ی خواب می بینم ک انگار خیییلی طولانیه وقتی بیدار میشم میبینم ک ساعت دوئه و من فقط ی ساعته ک خوابیدم… بعدشم اصلا خوابم نمی بره … جدیدا اصلا خوب نمی خوابم??

  82. سلام ِ من هرکار میکنم خواب هایی که دوست دارم رونمی بینم و فقط خواب های خشن و جنگی و تخیلی میبینم کاش میتونستم هرچی بخوام رو ببینم???

  83. سلام من تقریبا یک ساله که به طور کامل رو خوابم تسلط دارم و میتونم اتفاق هاشو کنترل کنم مثلا شاختمون ها رو تغییر بدم یا کسای یکه دوست دارم رو ببینم کارایی ک میخوام رو انجام میدم یه فیلم هم هست راجب کسایی که از خواب هاشون استفاده میکنن میتونید اونارو ببینید تا بیشتر باههش اشنا بشید فقط باید یه جسم مثل قر قره یا معکب یا هرچیز دیگه همیشه باهاتون باشه و هیجوقت ازخودتون جدا نکنید(سکه به نظر من راحت تره ) بعد همیشه واسه اینوه بفهمید تو خوابید یا بیداری اونو رو زمین بچرخونید اگه فعد از مدتی حرکتش وایساد یعنی بیدارید ولی اگه مدام به حرکتش ادامه داد یعنی تو خواب هستید بعد میتونید همه چیزو تغییر بدید و تو زمان و مکان حرکت کنید یا جیزای جدید رو خلق کنید ادمایی که دوست دارید و ببینید و باهاشون جاهایی که دوست دارید برید هروقت هم خسته شدید یا خواستید بیدار شید از یه بلندی بپرید (یه وقت تو واقعیت فکر نکنید خوابید و اینکارو کنید?) یا اینکه به خودتون سیلی بزنید البته با کشتن خودتون به هر روشی مثل شلیک به مغزتون هم بیدارمیشید ولی اگه لایه خواب بالا باشه و خواب عمیق باشه فقط با پریدن از بلندی بیدار میشید ولی خیلی خودتون رو تو خواب خسته نکنید چون خستگیش بعد از بیدار شدن تو جسمتون میمونه و به همین دلیله که صبحا احساس خستگی میکنید واسه اینکه خوابهاتونم یادتون باشه باید وقتی بیدار میشید جشماتون رو ببندین و فقط فکرکنید به اینکه جکار کردید و چه کسایی رو دیدید اوایل مشکله چون عادت بهش ندارید ولی به مرور زمان دیگه نیاز به اینکار نیست و شما خواب رو جز بیداری میبینید و اتفاق هاش رو به یاد میارید ولی مهم ترین بخشش همون تشخیص خواب و بیداریه حتی تشخیص دادید و تونستید کنترلش کنید ممکنه جای واقعیت و خواب واسه شما عوض بشه(خواب رو بخش بیداری و بیداری رو خواب ببینید)طوری که به خواب اعتیاد پیدا میکند و فکر میکنید دنیای واقعیتون اونجاست چون بشر همیشه چیزایی رو میخواد که روش تسلت داره و میتونه کنترلش کنه و خواب این توانایی رو به ادم میده ولی از کنترل که خارج شه ممکنه خطرناک بشه و دنیای بیداری رو قبول نداشته باشه و تمام عمرش رو تشال کنه که تو خواب به چیزایی که میخواد برسه حتی ممکنه تو بیداری اتفاق بدی واسش میش بیاد و اون اینقد ناراحت بشه که بگه این خوابه و باید بیداروشم اونموقس که با مریدن از جایی یا خودکشی سعی میکنه بیدار شه درصورتی که اون تو دنیای واقعی اینکارا رو کرده و عمرش و به پایان رسونده پس اگه میخواید امتحانش کنید نباید به خواب وابسطه بشید چون چیزایی که تو خواب واسه خودمون خلق میکنیم چیزاییه که بهش نیاز داریم و دوست داریم پس دلکندن ازش سخت میشه و مدام میخوایم به چیزایی که تو واثعیت بهش نرسیدیم تو خواب برسیم اینطور نه تنها از خوابمون استفاده بهینه رو نکردیم بلکه زندگی خودمون رو هم هدر دادیم

  84. یه فیلم هست به اسم اینسایدیوس یا به فارسی میشه توطعه آمیز توی این فیلم یه پسر بچه هست که وقتی میخوابه رو خوابش کنترل داره ولی یه بار که توی خواب داره میگرده میره به دنیای مردگان (البته من به این بخشش اعتقاد ندارم) اونجا که میره روحش جسم رو گم میکنه و نمیتونه بیدار شه ………….. حالا من بحثم اینه که اگه رو خواب کنترل داشته باشیم ممکنه مثل این پسر نتونیم از خواب بیدار شیم و روح جسم رو گم کنه و توی اون دنیا گیر کنیم . ولی پسره توی فیلم یه کاری کرد که اگه واقعی باشه خیلی خوبه ، کارش این بود که بار بعدی که میخواست بخوابه یه نخ به خودش بست و توی خواب اون نخه باش اومد به طوری که انگار یه سر نخ دست جسمش بود و یه سرش دست روحش بود اینطور دیگه جسمش رو گم نمیکرد . خلاصه اگه خیلی افکارم تخیلیه معذرت میخوام دوستان.

  85. سال های زیادیه در این زمینه به شدت تحقیق و تمرین میکنم. بهترین راه خود هیپنوتیزم و فهمیدن خط حرکت چرخشی نقطه سقل سنگینی است. ساده تر بگم باید چاکرا هاتون رو باز کنید تا فلجی عظلاتتون رو در نخاع حس کنید تا قسمت های مختلف مغذتون رو با حس های عاطفی و حس های فیزیکی نشونه برید. راه های باز کردن چاکرا ها (با افزایش خطر , درصد رشد در زمان به شدت افزایش پیدا می کنه)
    بی خطر: یوگا . زن – کم خطر : رقص . دیدن موزیک ویدیو های خوب هنری (موزیک ویدیو های مرلین منسون رو پیشنهاد می دم چون ریتم هاشون واقعا در زمان تعادل پیدا می کنه) – خطر ناک: مصرف دوز بالای ۲۵iNbome (حد اقل چاهار ورق کامل خوب و تازه که حدود پونصد هزار تومن می یفته) بعد ۶ ساعت از مصرف با نصف مغذتون بخوابید و با نصفه ی دیگه یاد بگیرید چطور این کار رو انجام می دید.

  86. من از بچگی تا حدودی فرق خاب و بیداریم رو میفهمیدم
    ولی الان چندسالیه ۹۹درصد خوابامو تشخیص میدم که خوابم. و الان چن ماهه خوابامو شروع کردم به کنترل کردن خصوصا این چند شب اخیر که میتونم قبل خواب تصمیم بگیرم دوس دارم خواب کجا و کی و چی و حتی چه موضوعی رو ببینم.
    وقتی خوابای بد میبینم با یه دکمه ای چیزی که تو خواب برای خودم ظاهر میکنم خوابمو عوض میکنم و به دوستانی که میگن از خوابای بد خیلی میترسن و سعی میکنن با جیغ خودشونو بیدار کنن پیشنهاد میکنم شجاعت بخرج بدن و درمقابل کابوسشون بجنگن. میتونین خیلی راحت یه سری ورد و جادو یا تفنگ یا حتی هنرهای رزمی تو خواب برای خودتون خلق کنید و از خودتون دفاع کنید و گاهی حتی با فرار نکردن و ایستادگی اون شخص یا حتی حیوونی ک دنبالتونه رامتون میشه.
    جدیدا خوابای خوبم میتونم اینجوری کنترل کنم که اگه بیدار شدم و دوباره خوابم برد ادامه اون خوابو ببینم ولی نفهمیدم قلقش چیه هنوز. ولی واقعا بحث جالبیه برام
    خواب روی زندگی خیلی تاثیر داره خصوصا وقتی بیدار میشیم. حس تجربه ی داشتن یه چیز یا انجام یه کاری که همیشه ارزوم بوده وقتی بیدار میشم بیشتر بهم انگیزه میده تلاش کنم تو واقعیت بهش برسم.
    امیدوارم بتونیم خیلی بیشتر از اینا خواب و بیدارمون رو کنترل کنیم.

  87. چند وقت پیش ،پدرو مادرم مسافرت طولانی رفتن،تنها بودم ،منزل ما سه طبقه،داخل یکی از اتاقهای همکف خوابیده بودم،اتاقهای بالا خالی بود،خواب سنگینی رفتم،ولی در حین خواب احساس میکردم،بیدارم،وهوش وحواس دارم،که یه عده داخل اتاق بالا در حال رفت وآمد و صحبت کردن هستن ولی از صحبت اونها چیزی نمیفهمیدم،که در حین خواب میخواستم اتاق بالا بیام ببینم چه خبر شده،که یکدفعه دیدم یه خانمی خیلی خوش سیما به یه دختر بچه ۳ساله وارد آشپزخونه شد،بعد به من گفت:شما که تنها هستی، نمیخوای کمکت کنم کاراتو انجام بدی، من هم با حالت تعجب گفتم،خیلی ممنون،ولی خودش مشغول به کارای منزل شد ،بدون اینکه من چیزی بگم،ولی هنوز سروصدای راه رفتن وخرف زدن از داخل اتاق بالا میومد ،تا اینکه از خواب بیدارشدم،ولی خدا میدونه،تا از خواب بیدار شدم،هنوز اون سروصدای افراد از اتاق بالا شنیده میشد،تا اینکه خودم رفتم بالا تا ببینیم کسی داخل اتاق هست دیدم هیچکس نیست،ساکت،ساکت،خودم ازین خواب آنقدر شوکه شوده بودم تا چند وقت برای پدرومادرم تعریف میکنم،خودشون شوکه میشن،این خواب بین خواب وبیداری بود

  88. درمورد افرادی که خواب نمیبینن،وخیلی دوست دارن خواب ببینن،نظری داشتم ،اینکه حس تصویر سازی ذهن رو بالا ببرید بارنگهای پرنگ،زمانهای خالی در طول شبانه روز به خیالبافی در حد تمرکز کردن به خیالهاتون بپردازید،بعد از چند وقت میببینید هم خواب میبینید هم خوابها با رنگهای جذاب هستن

  89. سلام ممنون بابت مطلبتون بچه ها یه سوالی داشتم من دوست داشتم یکی رو توی خواب ببینم اول شب خوابیدنی همش با خودم تکرار میکردم که من میتونم بفهمم که دارم خواب میبینم و توی خواب متوجه شدم سریع طبق مطلبی که یه جایی خونده بودم چشمامو بستم توی خواب، وقتی چشامو باز کردم و به پشتم نگاه کروم اون شخص رو دیدم و رفتم پیشش بعدش از خواب پریدم میخواستم ببینم وقتی تو رویای شفاف کسی رو میبینیم اگه اون طرف هم خواب باشه مارو هم میبینه؟

  90. از نظر من این کار را نباید انجام داد من یک معلم دارم استاد دانشگاه برای همین کارا یک بار باهاش کلاس داشتیم همه این چیزا رو مفصل توضیح داد حالا به ما که این جوری گفت این کارو نکنین نمی خواد خوابتون رو خودتون کنترل کنید گفت یک بار فهمید که خوابه و یک کاری کرد که باعث مردنش تو خواب شد بعد به ما گفت این کار رو نکنین درسته که خوابه ولی فکر می کنی مردی و احساس خیلی بدی داره از بختک گفت تا ۱۰ دقیقه بدنش بختک افتاده بود روش و هیچ وقت هم یادش نرفته در هر صورت خودتونو به کشتن ندین

  91. من خواب پرواز کردن دیدم خیلی خوب بود هنوزم آرزودارم اون خوابو ببینم ولی نمیشه چیکار باید بکنم؟؟

      1. من مشکلم اینه خیلی وقتا نمتونم خواب ببینم.ولی هر وقت هم میبینم.فقط میفهمم خوابم.هیچی دست خودم نی

  92. پرواز روحه…روی چاکراه های بدنت تمرکز کنی و چشم سومتو تحریک کنی میتونی بیشتر درگیرش شی…اما زیاد درگیر شدنت باعث‌ میشه از اینور بیفتی و نتونی خودتو نگه داری…

  93. راجب اون دوستمونم ک گفت اینکارو نکنید درسته…اما این اقا این مرحله رد کرده…من خودم با نگاه کردن به اینه تفاوت خواب و بیداری رو واسه اولین بار فهمیدم برای بیدار شدن هم باید یه شک بدی بت خودت…به عنوان مثال از یک ارتفاع ده متری بپری

  94. من میخوام تو خواب کارایو که ددست دارم انجام بدم کسایو کهدمیخوام ببینم ولی نمیشه دراین باره هم بگین ممنون میشم

  95. به نگین
    فقط تصویر سازی ذهنی، یعنی صورت افرادی رو که میخوای ببینی با تمرکز وتجسم سازی قوی در ذهن،
    قبل از خواب،کار سختی هم نیست،من به شخصه چون تصویر سازی قوی دارم وبارها شده، که حتی دریک ماه ۱۵ الی ۲۰ بار خواب اشخاصی رو که دوست دارم رو میبینم

  96. به نگین
    در مورد تمرکز یه قانونی هست به نام ۶۸ثانیه اگر در ۶۸ ثانیه روی چیزی که دوست دارید تمرکز کنید اونو
    بدست میاورید

  97. منم وقتی میخوام یه خوابی ببینم مدام قبل از خواب از خودم میخوام اون خوابو ببینم ولی یه بار یه صحنه خیلی عجیبی برام پیش اومد .وقتی خواب بودم یه عروسک ترسناک شببه انابل داشت منو دنبال می کرد تا به اتاق خودم رسیدم بعد درها بسته شد و لامپ ها هم خاموش و اون عروسک هم مثل حالت بالانس داشت سمت من میومد بعد از خواب بیدار شدم دیدم تو یه تخت خوابم اما عجیب این بود که باز از خواب پریدم به طوری که پنج یا شیش بار از این خواب بیدار میشدم و بعد از یه خواب دیگه بیدار می شدم.
    شاید باور کردنی نباشه اما من این چیزو تجربه کردم.

  98. شد باورتون میشه من الان خوابم اره ولی نمیدونم الان پیامم میره یانه من الان میدونم خوابم ساعت جلو نمیره الان حدود دو ساعته که من تو خوابم ولی نه ساعت جلو نمیره هنوز ساعت ۲:۳۲ دقیقس دارم کم کم میتریم برای موقعی که پا میشم نشونه گذا شتم اگه بود اگه پیامم بیاد یعنی من تونستم تا یه عددی شموردم کلی یادم نمیاد

    1. وای من همونیم که دیشب پیام داد ساعت همون ساعت قبلی نشونه هام نیست کارایی که کرده بودم نبود ?

      بعد

      من سه روزه این کارو کردم

    2. سه روز باخدم گفتم من خوابم یا بیدارم این واقعی یا رویا
      نشونم دستم بود و پنجره
      دیشب وقتی تو خواب بودم صبح بود یک روز ادی یکدفه با خودم گفتم من خوابم یا ابیدارم دستمو نگاه کردم انگوشتام کوچیک بزرک میشد
      ساعت ۲و خوردی بود ولی هوا روشن صبر کردم خیلی خیلی اما ساعت همون بود
      بعد متائن شدم خوابم
      برای خودم نشونه گذاشتم به شما پیتم دادم شمع شکوندم با خواهرم بازی کردم
      ولی
      دیدم یکی می گه دیانا دیانا پاشو بعد کا پاشدم به همه چیز نگاه کردم فقط پیام امده بود

  99. من یه بار خواب دیدم که تو تخت خواب بودم و بلند شدم و بعد که سمت تخت برگشتم خودمو تو خواب دیدم..انگار روحم از جسمم جدا شده بود..میدونستم خوابه..ولی هر چقدر خواستم بیدار شم نمیشدم..
    بعد یهو از خواب پرسیدم و خودمو تو همون حالت که تو خواب بود دیدم۰٫۰

  100. تا دلتون بخواد ازین خوابهایی که خواب درخواب شدن بوده ، یا بختک به جونم افتاده، همه جوره دیدم،یا اینکه توخواب انقدر گریه کردم، که وقتی بیدارشدم ،صورتم خیس گریه بوده

  101. سلام
    من یه سوال دارم ربطی به موضوع این سایت نداره
    من ۱۵ سالمه و وقتی میخوابم به همه جا لگد میزنم یا تکون میخورم چجور این مشکل رو حل کنم
    از بچگی اینجوری بودم

  102. سلام آقای شوکتی چند وقته به این وب سر نمیزنید
    هر کی میاد اینجا هر چی از دهنش درمیاد یه چیزی
    مینویسه ، یا خودتون نظر بدید یا جمعش کنید ، اقلا یه سری کامنتا رو میتونید سانسور کنید

  103. من یه بار خواب دیدم یه پسر جوون از رستوران خارج میشه و با ماشینش وارد پمپ بنزین میشه وقتی داره به ماشینش بنزین میزنه وفندک رو که روشن میکنه سیگار بکشه پمپ بنزین منفجر میشه بعد دوماه وقتی به خودم اومدم دیدم تو اون رستورانی که خوابشو دیدم هستم و اون پسر هم هس با خودم کلانجار رفتم که چیکار کنم و متاسفانه هیچ عکس العملی نشون ندادم

  104. اقا خودتونو نکشید تمرینی نیس من همیشه بدون اینکه تمرینی انجام بدم از اولش اینطو بودم کع تو خواب خودم میدونم خوابم مثلا اگ کابوس باشع تو خواب بع خودم میگم کع این فقط یع خوابع و من الان خوابم و میتونم هم زمان هم صداهایع تویع خودع خواب رو بشنوم هم واقعیت رو میتونم خودم رو بیدار کنم البت این یکم سختع یع حس ناخوشایندی دارع انگار زوری خودمو ا خواب بیدار میکنم شاید مسخره به نظر بیاد ولی تو خواب معمولا واسع اینکع بفهمم خوابم یاع بیدار (همع چی قاطی میشع) خودمو تو همون فضایی کع هستم نیشگون میگیرم بعضی وختا اینطوری از خواب هم بیدار میشم تو خواب هر کاری هم کع دوس داشتع باشم و دلم بخواد میکنم (به جز اینکه برم پیش یه ادمع خاص اینو نمیتونم) خعلی هم حس خوبیع انجام دادن کارایی ک توی واقعیت نمیتونم انجامشون بدم از خیلی ها پرسیدم گفتن که اینطوری نیستن ولی من خواهرم هم مثله خودمع میتونع این کارارو بکنع :|||

  105. من خواب یکی از سریال های مورد علاقه م رو دیدم
    که خیلی دلم میخواد ادامه ش رو ببینم
    امیدوارم بتونم امشب برگردم به همونجا تو خوابم

  106. من يه تكنيكي تو خواب ياد گرفتم كه واسم خيلي جالبه، وقتي تشخيص ميدم كه دارم خواب ميبينم ميتونم تو خواب هركاري كه دلم بخواد رو انجام بدم مخصوصا پرواز كردن، حتي تو بعضي خوابا ميبينم كه بالاي يه اپارتمونم و ميترسم بيافتم ولي بعدش خودمو ميندازم و درد كني رو حس ميكنم نميدونم شما واستون پيش اومده يا نه؟ وقتي خواب وحشتناكي رو ميبينيد و بفهميد ك داريد خواب ميبينيد هرچي تصور كنيد ب دست مياريد مثل تفنگ مثلا

  107. سلام.من کلی طول می کشه که خوابم ببهاگرم خوابم ببره هیچ خوابی نمی بینم البته بعضی وقتاخواب می بینم.ولی من یکی دوست دارم بدونم که خوابم تا هر کاری که توی دنیای واقعی نمی تونم انجام بدم تو خواب انجام بدم لطفا زود به جیمیلم برام جواب بفرستید اینم جیمیلم matingodarzi1386@gmail.com

  108. من وقتی تو خوابم و یه چیز عجیب یا جالبی رو میبینم متوجه میشم که خوابم اما کنترلی روی اداره ادامه خوابم ندارم و حتی میترسم که بعضی کارارو انجام بدم با توجه به اینکه میدونم خوابم.

  109. من یه خواب قشنگ و زیبا رو دیدم می خوام دوباره تکرار شه چی کار کنم ؟

    1. نباید خیلی بهش فکر کنی
      ولی فراموشش نکن
      منظورم اینه که بهش فکر کن ولی اولین و مهمترین فکرت نباشه ?

  110. سلام
    شاید باورش برات سخت باشه اما من وقتی خواب میبینم میفهمم که همش خوابه . تو خوابم تصمیم میگیرم . تو خوابم حرفهایی که خودم میخوام رو میزنم . ادما که دوسشون دارمو میارم تو خوابم یا میرم پیششون . جالب تر اینه که صبح وقتی که بیدار میشم چشممو اصلا باز نمیکنم (گوشام صدا ها رو میشنون ) بازم ادامه خوابمو میبینم .
    در کل خودم اخره خوابمو میسازم .
    تو تواب به چیزایی که ندارم میرسم .ارزو هامو براورده میکنم . از همه مهم تر با اونایی که مردن ارتباط بر قرار میکنم

    مهدی ۱۸

  111. خواب های من به ۶ دسته تقسیم میشن :
    _ اونایی که میدونم خوابم
    _ اونایی که نمیدونم خوابم
    _ اونایی که میتونم توش کاری کنم
    _ اونایی که نمیتونم توش کاری کنم
    _ اونایی که کم میخوابم و زیاد خواب میبینم
    _ اونایی که زیاد میخوابم و کم خواب میبینم
    تو ۹۰ ٪ شون نمیدونم خوابم و این به ششششدت آزار دهندس … یعنی وقتی بیدار میشم میگم ای کاش میدونستم خوابم و این کار رو میکردم اون کار رو میکردم این جوری میشد و …
    ولی فیلم inception محشره و من عاشق این فیلمم
    توصیه میکنم اگه میخواین درباره خواب بیشتر بدونید ببینین این فیلم رو …

  112. من تاحالا شده پنج با از خواب پریده باشم اما هنوز خواب بودم . یا اصولا خیلی کم خوابی دارم

  113. سلام
    من یه دختر ۱۹ ساله ام که تغریبا نزدیک ۲ ساله که یه خوابای عجیب غریبی میبینم که اوایل کنار بود و هر چی گذشت بیش‌تر شد اوایل نمیدونستم واقعا چیه و واسم خیلی هیجان انگیز بود اما به مرور واسم عادی شد و فکر میکردم شاید همه اینجوری باشن ولی با تحقیق و اینجور چیزا فهمیدم کسایی هستن که با تمرین سعی میکنن توی خواب اراده و اختیار داشته باشن ولی عده ای هم هستن که بدون تمرین در خواب هاشون اراده و اختیار دارن و این دسته از استثنا حساب میشن من تو خواب میتونم فکر کنم میتونم هر جا که دلم می‌خواد برم حتی چند بار رفتم لبه ی بالکنمون وپریدم به امید پرواز که واقعا پرواز هم کردم خیلی خیلی هیجان انگیز بود من حتی یه بار میتونستم روی دیوار راه برم و قیافه هارو توی خوابم خیلی واضح میبینم حتی قیافه ی یه غریبه رو که تا ب حال ندیدم ولی از وقتی که دارم روش تحقیق میکنم دیگه از اون خوابا ندیدم دقیقا وقتی که انتظاارشو ندارم و یا برای یه مدت کوتاه میخوایم از این خوابا میبینم

    1. خیلی اتفاق میفته که در خواب همه چیز عادیه اما حتی وقتی بیدارید سعی کنید مثلا پرواز کنید نه اینکه خودتون از بالکن پرت کنین پایین بعد ببینین میتونی یا نه ها سعی کنید از جایی که هستید کمی روی هوا بمانید این شکلی براتون عادت میشه و زمانی که تو خواب مثل عادت این کارو انجام بدید میفهمید که میتوننین کارای جالبی انجام بدهید و یک خواب زیبا و است بخشی تجربه میکنید

  114. من هر کا میکنم نمشه اصن خوابام دست خودم نی.استعدادی چیزی نباید داشته باشیم

    1. ?*توجه کنید*
      کسانی که دل و جرعت ندارند این کار رو نکنن واقعا. اولش حس عجیب و بدی رو داره.
      هرکس سوال داره بپرسه

  115. من قبلا این اتفاقات برام افتاد من یه روز از خواب پریدم و دوباره خوابیدم متوجه نشدم که خوابیدم و در خواب حاضر شدم که به مدرسه بروم بعد یادم امد تعطیله و فهمیدم که خوابم و موفق شدم خوابم رو تعقیر بدم و رفتم به دنیای دیگه می توانستم پرواز کنم و …….
    خیلی خوش گذشت ولی دیگر موفق نشدم حرف های شما کمکم کرد دستت درد نکنه
    بای

  116. اینکه توی خواب بدونی خوابی بهش میگن رویای شفاف اقای میرشکاری یه کتاب کنترل خواب دارن که تمرینای جالبی داره. و اصلش همینه که توی روز مدام بپرسی از خودت که خوابی یا بیدار …به نشونه ها دقت کنین توی خواب قوانین فیزیک حکمفرما هستند ولی فقط در ظاهر….من با اون تمرینا بعد از حدود یک ماه یک شب رویای شفاف دیدم و تجربه ای عالی بود

  117. من یه بار خواب اما واتسون رو دیدم که دارم باهاش حرف میزنم میشه یه کاری کنم هر شب اما واتسون رو ببینم؟???

  118. سلام
    من می‌خوام روش های مختلف تشخیص خواب از بیداری رو بدونم .من اغلب اوقات در حال خواب دیدنم ولی تو خواب آگاهی ندارم .خوابم یادم میاد ولی تو خواب اصلا به این فکر نمیکنم خوابم یا بیدار .من تا حالا سه یا چهار بار شده که به خوابم تسلط داشته باشم اونم فقط می‌فهمیدم خوابم مثال یه بار تو خواب توی روستا مون بودم بعد به دختر پایین یه سیلی زدن .خیلی چسبید .اما جرات نداشتم هرکاری رو بکنم با این که می‌فهمیدم خوابم یه بارم فهمیدم خوابم و چند بار م بچه دار شدم یکی توضیح بده به جز این روش که سایت گفته روش های دیگه ای هم هست لطفاً اگر کسی میداند جواب

  119. سلام آقای امیر شوکتی من یه خواب دیدم خیلی دوسش دارم دوباره ببینم من همین دیشب دیدم میخام امشب هم ادامه اون خواب رو ببینم اگه واقعا راهی هست بگید بهم بگید تورو خدا ایمیلو میزارم بگید.

  120. خخ این که چیزی نیست من یه بار خواب دیدم یه مشت محکم خورد دهم یدفعه بلند شدم از خواب هنوزم درد داشت اخه چجوری مگه میش!

    1. گاهی اوقات بعضی ها در خواب هم حرکت های کوچکی انجام می‌دهند شاید توام برداشتی زدی تو دهنت تو خواب دیدی ولی یه جور دیگه چون خواب بودی بعد که ‌اسدی هنوز دهن و دندونای بدبختت درد میکرده

  121. منم قبلا روی خوابم تسلط داشتم ولی الان دیگ اون طوری نمیشه نمیدونم ک این روشتون عملیه یا ن اگ باشه ک عالیه

  122. ايول مثل فيلم inception ?
    ولى من هر موقع روى كمر بخوابم حتى اگه ناخوداگاه بعد از اينكه خوابم برد روى كمرم جا به جا شم، بلا استثناء كابوس ميبينم. يجورايى هر موقع بعد از كابوس بيدار ميشم ميبينم كه رو كمرم خوابيدم

  123. سلام الان ۱۴ سالمه وقتی که کوچیکتر از ۱۰ سال بودم فکرمو با موضوعای خارجی پر نکرده بودم و یه جوری زندگیمو تو خواب انجام میدادم هر شب پرواز و .. البته خواب های بد هم میدیم ولی الان شاید ز هر ماه یکک خواب ببینم
    خیلی بده خواب ندیدن

  124. اقای شوکتی الان بعد از چند ماه هرشب رویای شفاف میبینن یا همون یبار بود؟؟

  125. من دیشب یه خوابی دیدم که خیلی ازش خوشم اومد با این روش ها میشه دوباره اون خوابو دید؟

  126. سلام..من از روزی که این موضوع رو فهمیدم ۷ روز بعدش تو خواب تونستم کف دستمو ببینم و متوجه شدم خوابم.. برای اطمینان هم پریدم و از سقف بالا سرم رد شدم..الان که حرفه ای شدم یه تجربه باحال رو یاد گرفتم.. اگر بتونین توی خواب جلوب آینه برین اون وقت خود دومتون میشه یه نفر که میتونین باهاش حرف بزنین.. خییییلی باحاله??? امتهان کنین

  127. من اکثر خواب هایی که می بینم اکشن و وحشت ناک که باعث هیجان میشه
    مثلا من خواب دیدم رو بال هواپیما بودم.
    هروقت هواپیما فرود اومد افتادم و
    سرم نصف شد خیلی دردناک بود خون پاشید و بیدار شدم دیدم ساعت ۷:۳۷ دقیقه صبح
    من نمی تونم در خوابم کاری کنم مث واقعیت می مونه و فک کردم مردم اما من همیچی تو دستم نیست هیچ کاری از دستم بر نمیاد انگار واقعا این اتفاق برام افتاده واقعی مث فیلم می مونه این بدترین
    کابوس من بود.

  128. سلام
    منم یه بار فهمیدم توی خواب که خوابم گفتم این خواب منه و هرکاری دوست دارم میتونم و دستمو مثل سوپرمن بردم بالا پرواز کردم یک حالی داد یک حالی داد که نگو

  129. من بعضی وقتا اگه تو خواب بفهمم که خواب میبینم به راحتی میتونم هر وقت که که خواستم از خواب بیدار شم بدون اینکه داد بزنم یا اینکه کسی یا چیزی بیدارم کنه
    نمیدونم چطوری ولی چشمامو محکم میبندم و تمرکز میکنم به پشت چشمام و بیدار میشم
    نمیدونم چطوری اینو توصیف کنم چون نمیشه توضیحش داد
    ولی وقتی که خواب ترسناک میشه اگه قبلش بدونم که داشتم خواب میدیدم با همین روش بیدار میشم
    البته هیچ وقت هم مشکلی پیش نمیاد که مثلا برم تو بختک یا یه همچین چیزی
    البته بختک رو تجربه کردم لامصب آدمو دیوونه میکنه اینکه فلج میشی و نمیتنی تکون بخوری البته اون موقع که دفعه اولم بود وقت رفتم تو بختک فکر کردم که دیگه مردم !!!

  130. منم جدیدا انگار کنترل خوابم دست خودمه. یعنی کاملا میفهمم خوابه! مثلاً قدرت بیدار شدن از خواب، عقب بردن زمان (در خواب) ، رفتن در عالم خواب و بیداری و..
    ولی من دلم میخواد تو خواب یه کار هایی کنم که نمی‌دونم چرا تو خواب فراموش میکنم

  131. یکی از چیز های عجیب اینه که اگه تو یه روز به چیزی ناخوداگاه فکر کنی یا راجبش صحبت کنی اون شب خوابش رو میبینی. برای من خیلی پیش اومده.

  132. سلام من همیشه دیر وقت میخوابم اصلا عادت ندادم ولی خوابم رو کنترل کردم مثلا خواب حیوانی با ادما رو دیدم که زندانیم کردنند رفتم خوابمو تغییر دادم و اینکه تو وقتی مار یا چیزهایی دیگه وحشتناک ببینی میدونی خواب باشه اگه ترسناکه ولی من از خواب ترسناکم لذت میبرم واقعا متن جالبی بود مرسی و یه کار دیگه هم میشه کرد من خیلی میخواست یه خوابی رو ببینم بعد بهش فکر کردم و با ب تابم تو گوگل دربارش تحقیق کردم وقتی چشم بر هم بستم فورا خوابشو دیدم

  133. داداش ملتی رو اسگل کردی، اینایی که گفتی برداشتت از فیلم inception لئوناردو دی کاپریو بود خخخخخ

  134. سلام.من تو خواب ميتونم بفهمم دارم خواب ميبينم و اون موقع تو اون دنياي بي انتها هرکاري دلم ميخاد انجام بدم.مثلا پرواز کنم ..يه اقايي بودن به اسم تنسي کيسي ايشون هم با همين قدرت کنترل خواب اينده رو پيش بيني ميکردن

  135. خواب فقط یه سری محاسبات زهنی من الان ۲٫۵ سال پیش این مطلب روخوندم و تصمیم گرفتم که به این کار شروع کنم من کم میخوابم و بد تر از اون رویا هم خیلی کم میبینم ولی تو این مدت زمان تونستم ۲ بار این کار رو انجام بدم قابل توجه دوستانی که فکر می کنند مشکل از اوناست که نمیتونن کنترل کنن ولی مشکل از اونا نیست شما فقط کافیه خواب بلند مدتی داشته باشم به نظر من حرف امیر اقا که من تو مرحله ۲ خوابم تونستم بفهمم که خوابم یا بیدار اشتباهه و ایشون این امر (رویا) وقتی اتفاق می افته که مغز ما کاملا استراحت کرده و مرحله سوم اطلاعات روزمره رو برسی می کنه و ما تو اون برسی کاری تمیتونیم بکنیم مگر این که تسلط کامل روی مغزتون رو پیدا کنین من از هیچ کدوم از راه های امیر اقا استفاده نکردم و فقط وقتی خواب میبینم قرغ خواب میشم و کاری به چیزای دیگه ندارم و فقط به خواب توجه میکنم من عادت دارم وقتی میرم بیرون دنیای خودمو با چشای باز بسازم هر چی که دلم خواست برای همین من تو خوابم وقتی که میخوام دنیای خودمو بسازم اون به حقیقت می پیونده و اوجاس که رویای شیرینم آغاز میشه ولی اینم بدونین ما در دنیای واقعی زندگی میکنیم نه در خواب پس وقتتون رو الکی حدر ندین!

  136. والا من تو بیداری هم حافظه کوتاه مدتم تعطیله بعد یه مدت مثلا ۵ یا ۷ دقیقم یادم میاد

  137. البته بیشتر وقتا خوابم رو یادم میمونه فقط وقتی بیدار میشم باید همون لحظه به تنها چیزی فکر میکنم خوابم باشه بعد دیگه میاد تو ذهنم و تمام

  138. سلام
    منم تا یه زمان طولانی روی خواب هام کنترل داشتم و خواب ها معمولا یادم می موند اما الان نه خواب یادم می مونه نه کنترل دارم الانم ۱۶ سالمه
    اون موقع که کنترل داشتم واقعا میدونستم خوابم مثلا در حال بحث با معلم بودم یهو اضطراب میگرفتم بعد به خودم می گفتم نه مهدی نگران نباش تو خوابی و کاری که میخواستم رو انجام میدادم
    امیدوارم شما هم تجربه کنید چون واقعا چیزه جالبیه
    ولی تنها بدی که داشت معمولا وقتی می فهمیدم خوابم خیلی سبک میشد تا حدی که گاهی وقت ها بیدار میشدم
    اما یه دفعه هم در حال کابوس دیدن بودم میدونستم خوابم اما خیلی خیلی سخت تونستم بیدار شم و ترسم هم کم نمی شد بیدار شدنمم خیلی طول کشید البته این رو هم باید بگم که اونشب خیلی خسته بودم
    یه بارم تونستم ادامه ی خوابه شب قبلم رو به خواسته خودم ببینم که خیلی لذت بخش بود

    1. هر لحظه که بفهمی خوابی به بیداری نزدیک تر شدی
      البته معمولا چند دقه بعد یادت میره و هیچ مشکلی پیش نمیاد
      ولی اگه دست به تغییر جهان اطرافت بزنی(با مغزت سعی کنی مثلا کارای خارق العاده بکنی)
      ینی از عقلت کمک گرفتی
      و ناخودآگاه تو بردی زیر سوال
      پس درجا از خواب پا میشی

  139. سلام خسته نباشید
    بخوام یه چیزیو بگم البته بهتون بر نخوره
    شما هیچ کاری نکردید و تازه ابتدای کارید

    مشکل اینجاست که اگه شما واقعا بخواید خوابتونو کنترل کنید(که کااااملااا امری ممکن و شدنیه) باید زندگیتونو به گند بکشید
    واقعا زندگیتونو باید به گند بکشید
    اون وقته که راحت خوابتونو می تونید به طور کامل کنترل کنید
    و البته اگه ادم قویی نباشید سر چند سال نمی کشه که دیوونه میشد (ولی امکانشم وجود داره که به قدرتای مرتاض ها برسید) ولی در کل دیوونه میشید
    اگه دوست داشتید در این زمینه علم خیلی کمی که کسب کردمو بهتون ارائه بدم به ایدیم تو تلگرام می تونید پیام بدید
    @amieze

  140. در ضمن اینو بگم این مرحله دوم خوابو
    خواب تو خوابو
    اینا همش چرتو پرته
    تاثیرات فیلم اینسپشن
    اون خواب تو خوابی که ماها داریم واسه اینه که از خواب قبلی باید بیدار میشدیم ولی بدنمون هنوز خستس
    پس میگه مثلا اینو داشتی خواب میدیدی ولی هنوز خوابی(یه چیزی تو مایه های بختک)
    خواب مرحله دوم وجود داره ولی کار منو شما نیس

  141. سلام.من هر خوابی میبینم از لحاظ فیزیکی حسش می کنم وتو واقعیت انجام میدم مثلا وقتی تو خواب میبینم دارم میشاشم تو واقیت هم اتفاق میوفته یا یه بار کنار کمد خوابیده بودم خواب میدیدم دارم فوتبال بازی می کنم و یکی برام توپو سانتر کرد ومن پریدم با تمام قدرتم کله زدم تو واقعیت هم با تمام قدرت پریدم و به کمد کله زدم

  142. خواب های من احزای خیلی مختلفی داره که شاید دلیلش قوی بودن قوه تخیل و ذهنمه برای مثال من خواب های رنگی میبینم که شاید همه اینطوری نباشن
    توی خواب های من جالبی اینحاست که میزان رنگی بودن خواب به میزان عمیق بودن خوابم بستگی داره برای مثال وقتی مادرم من رو صدا میکنه و من صدای اون رو در دنیای واقعی میشنوم یا کمی چشمام رو باز میکنم خواب من تبدیل به خواب سیاه و سفید میشه و هر چه از زمان باز شدن چشمم بیشتر میگذره خواب هام رنگی تر میشن
    درباره همین ترفندی هم که صحبت کردین که باید بدونم خوابیم یا بیدار هم من تجربه های خیلی زیادی دارم برای همین میتونم کلی ترینش رو به شما پیشنهاد بدم: از نظر من ادم ها در رویا هاشون چیزایی رو میبینم که حتی ذهن خودشون هم میدونه امکان نداره اون رو ببینن و تشخیص این شیع یا انسان یا هر چیزه دیگه باعث میشه ما بتونیم خواب رو از بیداری تشخیص بدیم
    برای مثال خود من وقتی بچه بودم خواهرم به من یک بار گفت که اگر میخوای از دنیای خواب بیرون بیای فقط کافیه چشمات رو ببندی و تا سه بشمری و محکم باز کنی . جالبی اینجاست که چند روز بعد من کابوسی دیدم که ماری بزرگ دمبال من افتاده و من گریه کنان از دستش فرار میکنم اما بعد از اینکه در خواب یکم فکر کردم با خودم گفتم امکان نداره همچین مار بزرگی وجود داشته باشه و با روش خواهرم از کابوس بیدار شدم
    چند وقت پیش هم من خواب خیلی خوبی داشتم میدیدم اما یکهو فردی رو دیدم که میدونستم امکان نداره من بتونم این فرد رو از نزدیک ببینم. اون فرد یکی از معروف ترین ادم ها و الگوی زندگی من بود
    وقتی او به من دست تکون داد من متوجه شدم که این دنیا واقعی نیست و توانستم رویاهایم رو به دست بگیرم و این واقعا حسی خوب و عجیبیه پس تنها کاری که واقعا مهمه بتونین انجام بدین برای تشخیص خواب بودن از بیداری اینه که به تمام چیز ها با چشم باز نگاه کنین و بهش فکر کنین . ایا این امکان پذیره؟ ایا همچین چیزی وجود داره؟ اینطوری است که میتونین خواب رو از بیداری تشخیص بدین
    امیدوارم حداقل یک بار بتونین تجربه کنین این حس رو واقعا عالیه چون من تونستم حرفای دلم رو که میدونم احتمال اینه در واقعیت بتوانم انها رو به ان فرد بگم یک در میلیون است بگویم
    با اینکه او در واقعیت حتی من رو نمیشناسد ولی حداقل این خاطره برای من انگیزه میشود و باعث خوب شدن حال من میشود حتی اگر واقعی نباشد

  143. سلام رفقا
    من خیلی خوابای عجیبی میبینم و دائما در در خواب با چند نفر خاص حرف میزنم جالبه که وقتی حرف میزنم با یه زبون دیگه حرف میزنم هم من هم طرف مقابل و جالبتر اینکه با اینکه با یه زبون دیگه حرف میزنم یا اصلا شاید حرف نمیزنم وفقط یه سری صدایی نا مفهوم از خودم منتشر میکنم میفهمم که چی میگیم
    و من بیشتر اوغات در خواب رو خودم کنترل دارم اما جالبه که هر جایی نمیتونم برم مثلا بارها تا نزدیک حرم امام رضا(ع) میرم ولی انگار نمیتونم وارد شم و بعد از بارها تلاش یبار موفق میشم
    ببینید من رو خوابم کنترل دارم و مقاله شما رو خوندم اما اینکه چقدر حرفاتونو قبول دارم میشه گفت فقط چند درصدش غیر قابل پذیرشه ولی نکات جالبی که فرمودین اینه که ساعت ها بدون تحرک هستنن در خواب و در طولانی ترین خواب ها شاید یک ثانیه تحرک داشته باشن اگه دقت کرده باشین میفهمین که تمام خواب های شما یا در روز اتفاق میوفته یا در شب و خواب باید بسیار طولانی باشه که بتونین روز و شب رو در اون ببینید
    البته باید بگم من دو ماهی در کما بودم و کل اون دوماه برای من یک خواب بسیار طولانی بود که شاید یکساعت طول کشید و بعد از بیداری فهمیدم که چقدر از خواب دیدن خسته شدم هرچند جذاب بود ببینید رفقا خواب دیدن هرچقدر هم که طولانی باشه در چند لحظه اتفاق میوفته و اینکه بتونید خوابتونو کنترل کنید ممکنه به زندگی روز مره شما آسیب بزنه و شما زندگی خودتون رو در رویا بسازید
    نظر من این هست که سعی کنید هنگامی خواب دیدید اون رو به هم بزنید که مغز شما به اندازه کافی استراحت داشته باشه و دچار بیماری ها عصبی نشوید بیماری هایی مثل ms یا صرع یا تشنج و … و حتی ممکنه فرد به جنون کشیده بشه و شاید هم انسان به آنچه ممنوع و حرامه دست پیدا کنه که شاید ظاهرش جذاب باشه ولی بدون شک آثارش دردناکه چون در دنیا ظرفیت ذهن انسان محدوده
    ببینید رفقا به نظر من حتی امتحان هم نکنید چون ممکنه بهش اعتیاد پیدا کنید و این جوری مغز شما در شب فعالیت زیادی میکنه و در روز استراحت میکنه که منجر به این میشه که از دید دیگران خدایی نکرده احمق خطاب شید چون ممکنه اختییارتونم از دست بدین
    من با بیماران روانی زیادی سرو کار داشتم جالبه که بیشتر اونها مفهوم سنگین قرآن رو متوجه میشدن مفهومی که من سالها درش فکر کردم ونفهمیدم و این خوب نیست که بخاطر دانایی دیوانه بشید اگر هم کسی به این امر علاقه داشت حتما با هماهنگی یک روانشناس این کار رو انجام بده دقت بفرماید روان پزشک نه! روانشناس
    به هر حال راه هایی که در این مقاله بیان شده تقریبا درسته و میتونین ازش استفاده کنین اما مراقب باشید
    من دانش آموزم و ممکنه حرفهایی که زدم به سنم مربوط نباشه ولی گاهی یکسری چیزا تجربش خیلی بهتر از علمشه
    من خیلی در مورد علوم ماورائی تحقیق کردم و باید بگم ترسناک ترین این علوم احضار جن وروح نیست بلکه علم خوابهاس چون انسان خیلی کارها میتونه باهاش بکنه و ممکنه به شدت آسیب ببینه
    اگر کسی خواست بیشتر بدونه من در واتساپ به طور رایگان در خدمتتون هستم با این شماره ۰۹۱۸۷۲۶۱۹۲۴

  144. سلام
    این موضوع واقعا موضوع خوب و جالبیه اگر نفهمیدید منظور ایشون رو که کاملا و خوب توضیح داده میتونید فیلم تلقین رو نگاه کنید که دقیقا همینه حتما ببینید که واقعا تاثیر گذازه?

  145. شما واقعا چطوری به روح اعتقاد دارین وقتی که این همه دانشمند و عصب شناس میان میگن خواب فقط تو داخل سر اتفاق میوفته و همش تخیلات و ساخته ذهن شماست… روح خودش یه تخیله …
    اصلا وقتی روح از بدن خارج بشه چطوری میخواد اطراف رو ببینه وقتی چشم هاش تو جسم جامونده؟ اگه روح غیر مادی باشه که نمیتونه ببینه یا چیزی رو حس کنه …یا حتی فکر کنه چون در واقع همه اطلاعات ما و قدرت فکر کردن ما تو مغزمونه که بهش دسترسی ندارین موقع خواب چون ازش خارج شدیم xD خیلی چرت و خنده داره … باور کردنی نیس که هنوز عده از روح حرف میزنن … شیطان و روح و خدا اینا همش مال قرون وسطا بود دیگه تموم شده …

  146. من تقریبا اکثر مواقع تشخیص میدم که خوابم یا بیدار و دیشب توی رویای دوم بودم
    حتی اونجا هم تشخیص دادم خوابم چون میخواستم کاری کنم که توی دنیای واقعی انجامش نمیدم اما تشخیص دادم که خواب هستم و انجامش دادم و فوق العاده بود
    من میتونم اینو تشخیص بدم اما نمیتونم خوابی ک میخوام رو ببینم
    مثلا اگه تصمیم داشته باشم توی خواب ی کار خیلی بزرگ انجام بدم وقتی که میخوابم و خواب میبینم اینو یادم نمیاد-_-

  147. منم یه راه حل دیگه دارم
    صبح ساعتتونو واسه ۷ یا قبل از اون کوک کنید
    بعدش که از خواب بیدار شدید.بعد کمتر از یک دقیقه دوباره بخوابید(بدون هیچ حرکت و یا بلند شدن)سپس سعی کنید به یاد داشته باشید که خوابیده اید
    چونکه به شدت خواب میاد زود میخوابی و یادت میمونه که تو خواب هستی و میتونی رویاهاتو کنترا کنی.
    من خودم این کارو میکنم و خیلی هم خوش میگزره
    البته یادتون باشه که یه نشونی داشته باشین که با دیدن اون بفهمید که تو خواب هستید
    تو خواب زمان معنی نداره و اگه یک فرفره رو بچرخونین،هیچوقت نمیفته و همیشه میچرخه
    اگه مشکلی دارین میتونین بهم ایمیل بزنین
    mahdi.m.1383.3@gmail.com
    ایمیل داداش کوچیکمه خودم متولد ۸۳نیستم

  148. من خواب دیدم سه نفر ریختن روم دارن میزننم الان ۶ نفر جمع کردم کمرمو بگیرن فقط لطفا راهنمایی کنید اونارو چطور بیارم تو خوابم

  149. وقتی خواب میبینم حس میکنم که یکی دیگم ومی دونم تو خوابم ولی نمی خوام بیدار شم گاهی اوقات وقتی چیزی رو تو خوابم لمس میکنم احساس میکنم واقعیه اما واقعی نیست و کارهای یکی دیگه رو انجام میدم و حتی به جاش درس میخونم و امتحان میدم تو خوابم به یه زبان دیگه میزنم و وقتی از بیدار میشم میبینم که کارهای که اصلا انجام نداده بودم انجام داده شدن

  150. یادم رفت بگم وقتی تو خوابم حس میکنم یه پسرم و با کسایی هر روز در خواب حرف میزنم که نمی شناسمشون حتی تو خواب دعوا میکنم و فردا روز که به خواب میرم توخواب میبینم صورتم زخمیه و گاهی اوقات روی یادداشت گوشیم یه چیزایی که خودم ننوشتم کسی میدونه دقیقا من چه بلایی سرم اومده ؟

    1. احتمالا اون انیمیشن ژاپنی رو از رو تو ساختن که یه دختره هست که وقتی میخوابه جای اون با یه پسره عوض میشه و وقتی که با جسم پسره میخوابه بر میگرده به جسم خودش :)))) آهان اسم انیمییشنشم اسم تو

  151. سلام.
    یچیز مهم رو میخواستم بگم.
    من یعضی وقت ها اگر خوابم بد باشه شاید باورتون نشه ولی توی خواب بدون اینکه تو دنیای واقعی حرف بزنم میگم من میخام بیدار شم.و چند ثانیه بعد بیدار میشم.
    این برام خیلی عجیبه اخه فقط من اینجوری هستم.
    میخواستم دلیلشو بدونم..??
    یکتا هستم ۱۲ ساله از بهبهان

  152. من وقتی تو خواب هستم و یک کابوس میبینم تو خواب اگار دهنم و محکم به هم چسباندن اصلا ژبونم بند میاد.

    الان یادم اومد اره اگه خوابم ترسناک باشه فکر میکنم دست و پام با سیمان محکم کردن اصلان هیچ کاری نمیتونم بکنم.

  153. من وقتی دارم خواب میبینم از خودم چیزی یادم نمیاد اما وقتی یکی یه سوالی ازم می‌کنه یا خودم از خودم مثل فیلم از سیر تا پیاز ماجرا یادم میاد نمی دونم چرا ولی حتی خودم رو لحظه ای یا جوری که خوابم برده رو هم میبینم یه شب دوربین گوشیم گزاشتم تا از خودم فیلم بگیرم تو خواب باز دوباره خودمو دیدم وقتی بیدار شدم فیلم دوربین رو چک کردم و همونطور بود که تو خواب دیدم من آنقدر قبل از خواب خسته بودم که نفهمیدم چه شکلی خوابم برد و تازه خودم رو هم که نمی تومن ببینم پس این چه طور ممکنه یکی به من بگه لطفا ممنون خدا حافظ

  154. برای شما آقای محمد امین وقتی در حال کابوس دیدن هستید میفهمید خوابید پس شما در خواب میتونی هر کار می‌خواد بکنی مثلا اگر حالا این خیلی بچگانس ولی مثلا اگر یه غول دنبالته تو میتونی باهاش مقابله کنی فقط باید فکر کنی که اون وجود نداره و مشکلت حل میشه

  155. برای شما آقای محمد امین وقتی در حال کابوس دیدن هستید میفهمید خوابید پس شما در خواب میتونی هر کار می‌خواد بکنی مثلا اگر حالا این خیلی بچگانس ولی مثلا اگر یه غول دنبالته تو میتونی باهاش مقابله کنی فقط باید فکر کنی که اون وجود نداره و مشکلت حل میشه

  156. من خیلی وقتا خواب تکراری می بینم… حتی تو بچگی یادمه هر شب خواب رو می دیدم اونم خواب ی روح بود که می خواد منو بدزده خوابام بعضیاشون تعبیر میشن خواب های زیادی می بینم که بیشترشون جنگی و وحشتناکن دارن آزارم میدن تو بعضیاشون میفهمم خوابه ولی نتونستم اوضاع رو تغییر بدم و تا با خودم گفتم فقط ی خوابه درجا از خواب پریدم بدون انجام این کارا

  157. من یه زمانی تقریبا یک سال پیش خیلی رو خوابم کنترل داشتم شاید بگید دروغ میگم ولی میتونستم بقیه رو بیارم تو خوابم من همیشه یه دوست خیلی صمیمی داشتم که اونم مثل من رو خوابش کنترل داشت البته فقط در هد فهمیدن خواب بودن و چیزای کوچیک من یه شب خواستم اون بیاد تو خوابم و اون اومد فردا که مدرسه داشتم وقتی رفتم دیدم خیلی حیجان زدس منم حیجان زده بودم به خاطر خواب دیشبم چون تو خواب منو دوستم با هم پرواز کردیم و …. از اینطور چیزا وقتی که خوابمو براش تعریف کردم اونم گفت که همون خوابو دیمده ولی از جهت خودش یعنی من جای خودم بودم و اونم جای خودش اما چند وقتیه که کنترلی رو خوابام ندارم برای همین تو اینترنت سرچ کردم و اینجا رو دیدم
    و دوست دارم دوباره مثل قبل بشه مخصوصا الان که کرونا اومده چون من تازه کلاس پنجمم و چند وقته از دوستام دورم دیشب تونستم چهار تا از دوستام رو بیارم توی خوابم ولی زود از خواب بیدار شدم و دوست داشته ادامشو ببینم

  158. سلام
    ی سوال دارم؟؟؟ینی اگر این کارو انجام بدیم،میتونیم هر کسی ک دوس داریم رو توی خواب ببینیم؟؟
    لطفا جواب بدین?

  159. من انگار هیچ نمیخوابم وقتی فکر می کنم کی می خوابم نمیمخوابم یا میخوام بخوابم نمی خوابم باید خسته بشم طوری که پلک هام سنگین بشن دیگه نتونم بازشون کنم.
    وقتی هم میخوابم انگار چشمامو می بندم زود باز می کنم می بینم صبح شده این چند ماهه اینطوریم
    ولی وقتی که خواب ترسناک میبینم تا اخرش خوابم بیدار نمی شم

  160. چرا فقط دوس دارین کسیو ببینین میتونین مثلا
    چیز های دیگه اختراع کنین اینده بشریت رو بسازین یا دیگه این موقع که کرونا اومده واکسنشو بسازه
    من هر کاری میکنم خواب نمی بینم
    هرکسی میتونه کمک کنه بگه ممنون میشم

  161. سلام منم یکبار یک خواب باحال دیدم بعد دوباره میخواستم آدماشون ببینم نشد ولی بعد دو ماه دیدم ادامشو ولی الان یکساله ادامه ی قسمت سومش ندیدم

  162. سلام من هم زیاد خوابهای بد میبینم واحساس میکنم یکی داره بهم نزدیک میشه ومیخواد منو بکشه که بعدهافهمیدم شیطانه وتصمیم گرفتم هروقت خواب شیطان رو میبینم سوره های قرآن رو بخونم که دور بشه ولی دور نمیشد وهروقت سوره هاروتوی خواب میخوندم نصفش رو یادم میرفت وهرچقدرفکرمیکردم یادم نمی اومد ولی از خواب که بیدارمیشدم میبینم دارم بقیش و میخونم

  163. سلام.از نظر من اگر بشه تو خواب بفهمی داری خواب میبینی خیلی خوبه.میتونی یک عالمه کار بکنی.تازه باعث میشه بیشتر بخوابم.ممنون از مطالب خوبتون.

  164. سلام من از بچگی خواب هاب عجب مسخره میدیدم تا الان خواب هام رنگ نبشتن اصلا خواب رنگ نديدم باشد چیکارکنم

  165. من بعضی وقت ها که تو خواب ترسیدم به خودم میگم این فقط یه خوابه تو نباید بترسی و بعد چشم هامو میبندم تا هیچی نبینم و کم کم بیدار میشم

  166. سلام امیر جان این روش برای من عملی شد من دو روز بود داشتم این روش رو امتحان میکردم من معمولا تو رویا اختیارم دست خودم نبود ولی دیشب تو خواب فهمیدم خوابم داشتم کارایی که مخیواستم رو انجام میدادم ولی اون خوابی که میخواستم رو ندیدم ولی این به نظرم خیلی خوبه که تونستم تو دو روز بفهمم که خوابم هر کاری که میخواستم رو انجام بدم خیلی حس خوبی بود ممنون برای مطلب خوبتون

  167. من نمیدونم شاید اشتباه کردم ولی من حس کردم که از خواب بیدار شدم ولی انگار تو یه لایه ی دیگه ای از خواب بودم خیلی حس خوبی بود که بدونی که خواب هستی و این باعث میشه که حتی اگه خواب بد ببینی باز خوشحال باشی نترسی چون میدونی ان فقط یه خوابه ☺

  168. من ۱۰ سالمه تا حالا نشده بود بدونم خوابم اما شنیده بودم که تو خواب هر کار بخوای میتونی بکنی یه بار خواب دیدم مهمون اومده خونمون خالم ازم خواست یکی از عطرامو بدم بهش اما من عمرم تموم شده بود یه دفعه دلم خواست ای کاش خالم خودش عطر داشت و این اتفاق افتاد بعد سیری اتفاق عجیب افتاد و بعد من فهمیدم که خوابم بعد هر کار دلم خواست کردم شاید بگم من ۱ هفته رو تو خواب زندگی کردم با اینکه تو زندگی من فقط ۴ ساعت خواب بودم ? بعد دلم خواست که ای کاش بازم بتونم این کارو کنم من هیچ وقت خواب‌هامو یادم نمیره اما تو کل فامیل مادرم هیچکس هیچ وقت خوابشو یادش نمیاد ? من کارایی که گفتید رو انجام دادم اما جواب نداد ? یکی بگه چیکار کنم من فقط دوست دارم ۱ بار دیگه این اتفاق بیفته ?
    لطفا بگید چیکار کنم ??

  169. من ۱۰ سالمه تا حالا نشده بود بدونم خوابم اما شنیده بودم که تو خواب هر کار بخوای میتونی بکنی یه بار خواب دیدم مهمون اومده خونمون خالم ازم خواست یکی از عطرامو بدم بهش اما من عمرم تموم شده بود یه دفعه دلم خواست ای کاش خالم خودش عطر داشت و این اتفاق افتاد بعد سیری اتفاق عجیب افتاد و بعد من فهمیدم که خوابم بعد هر کار دلم خواست کردم شاید بگم من ۱ هفته رو تو خواب زندگی کردم با اینکه تو زندگی من فقط ۴ ساعت خواب بودم ? بعد دلم خواست که ای کاش بازم بتونم این کارو کنم من هیچ وقت خواب‌هامو یادم نمیره اما تو کل فامیل مادرم هیچکس هیچ وقت خوابشو یادش نمیاد ? من کارایی که گفتید رو انجام دادم اما جواب نداد ? یکی بگه چیکار کنم من فقط دوست دارم ۱ بار دیگه این اتفاق بیفته ?
    لطفا بگید چیکار کنم ??
    خودم واقعا نمی‌دونم چیکار کنم هر کار می‌کنم نمیشه

    1. عزیزم نظرم رو که بالا نوشتم بخون شاید بدردت بخوره.
      ۵ یا ۶مین نظره اسمم سجاد ..۱۰ تا ۱۵ خط نوشتم

  170. چطور میتونم به خواب کس دیگه برم با ان حرف بزنم ولی وقتی بیدار شدم از یاد اون هم من

  171. من چن تا تجربه عجیب درمورد خوابم دارم. مثلا یه بار خواب دیدم که توی خواب معلمم باهام دعوا کرد(توی پرانتز میگم که من دانش آموز خوبیم و تا حالا شاید فقط یک یا دوبار دعوای معلممارو تجربه کردم به خاطر همین خیلی وحشت کردم)خیلی خیلی ترسیدم و گریه کردم چون احساس میکردم این اتفاق واقعا واسم پیش اومده…
    یه بارم خواب دیدم یه سری کرمای خونخوار هستن که همه رو میکشن که اگه وقتی نیشت میزنن از توی بدنت بیرون بکشیشون دوبرابر زخمی میشه.یکی از اونا منو نیش زد وقتی بیدار شدم منم اونو از پام کندم اینقدر درد داشتم که از خواب پریدم وهنوزم درد داشتم کلی جیغ زدمو وقتی دستمو روی پام میکشیدم خیسی خون رو احساس میکردم اما نه خونی میدیدم و نه زخمی. وقتی یکم آروم شدم میخواستم دوباره بخوابم اما میترسیدم تکون بخورم فکرمیکردم اون کرما هنوزم اونجان…این تجربه واقعا برام ترسناک بود و خیلی خیلی میترسم دوباره واسم اتفاق بیفته…
    یه روز خیلی بیشتر از روزای دیگه و بیشتر از برنامه ریزیم درس خوندم و شب خیلی زود خوابم برد و خواب دیدم اصن درس نخوندم و همش کارای دیگه کردم صبح که بیدار شدم استرس داشتم و فکر میکردم اصن درس نخوندم…
    شبا هم که دراز میکشم چند ساعت طول میکشه خوابم ببره…
    من از تاریکی شب نمیترسم اما از خواب میترسم و همش فکر میکنم الان یه اتفاق وحشتناک میفته …
    من هر شب خوابای مسخره یا ترسناک میبینم یا اصن یادم نمیاد چه خوابی دیدم.ماه هاست که اصلا خواب خوبی ندیدم و خیلی عذاب میکشم.
    به خاطر همین از خواب بیزارم.
    من به معنای واقعی هیچ هیچ هیچ کنترلی روی خوابم

  172. من همیشه میدونم تو خوابام که خوابم به خاطر همین هر کاری که دلم بخواد انجام میدم چون میدونم که همه اینا یه خوابه

  173. من خیلی دوست دارم رویا ببینم
    یکی از خوابایی که واقعا خیلی بهم حال داد چند سال پیش بود که خواب دیدم ناگهان تو خواب فهمیدم که خوابم ولی بیدار نشودم خودم خیلی شکه شده بودم به هر چیزی که فکر میکردم واقعا اتفاق می افتاد مثل به یه ماشین اسپورت یا بازی گردن با دستگاه پلیر تو یه محیت رویایی خیلی حال داد حاظرم واقعا پول بدم حتی دوباره اون خوابو ببینم

  174. اون تیکه ساعت مچی من هم مات میبینم یا اصلن نمیتونم ببینمش الان نمیتونم بگم چطوریه ولی صفحه اش ماته … بقیه ساعت ها هم همینطوره ساعت دیواری و اینا خیلی عجیبه من پشمام ریخته :///

  175. من از اول روی خوابم کنترل داشتم
    هر کسی رو که دوست داشتم توی خوابم میآوردم
    اگه هم خوابه بدی بود خودمو بیدار میکردم
    میتونم که ادامه ی خوابم و هر زمانی ببینم
    من تقریبا نصف عمر رو خوابم???
    اینم لینک گروه : https://sapp.ir/joingroup/tjPNwV65MiE2hGsBC4DSkHoT
    اینم لینک کانال : sapp.ir/gbanime0romanyyhsn
    واسه ی سروده هر کسی داره بیاد
    رول پلی عاشقان شیطانی +کانال داستان و رمان انیمه ای و من ادمین آیاتو هستم

  176. من از اول روی خوابم کنترل داشتم
    هر کسی رو که دوست داشتم توی خوابم میآوردم
    اگه هم خوابه بدی بود خودمو بیدار میکردم
    میتونم که ادامه ی خوابم و هر زمانی ببینم
    من تقریبا نصف عمر رو خوابم???
    اینم لینک گروه : https://sapp.ir/joingroup/tjPNwV65MiE2hGsBC4DSkHoT
    اینم لینک کانال : sapp.ir/gbanime0romanyyhsn
    واسه ی سروده هر کسی داره بیاد
    ???????
    رول پلی عاشقان شیطانی +کانال داستان و رمان انیمه ای و من ادمین آیاتو هستم

  177. من دوس دارم خواب یه ادمی که برام خیلی مهمه رو ببینم نمیتونم اما قبل اینکه بخوابم بعش فکر میکنم وسط اینکه دارم بعش فکر میکنم خوابم میبره بعدشم هیچ خوابی نمیبینم انگار مردم و زنده شدم

  178. من به صورت خیلی اتفاقی کشف کردم که اگه تو خواب بدونم خوابم هرکاری بخوام میتونم انجام بدم مثل یه جادوگر میشم. کاملا اتفاقی تو خواب میدونستم خوابم از دست چنتا دزد داشتم فرار میکردم تو دلم گفتم ای کاش یه ماشینی داشتم که میتونستم باهاش فرار کنم یهو ماشینی که تو ذهنم تصور کرده بودم ظاهر شد این اتفاق چند بار دیگه هم افتاد بدون این که من خودم بخوام ولی خیلی باحال بود خوشم اومد. ولی جدیدا وقتی میخوابم یه جوری میشه یعنی انگار هم میدونم که خوابم هم نمیدونم خیلی این حالت رو اعصابه وقتی بیدار میشم میگم چرا تو خواب این کارو نکردم چرا اون کارو کردم.
    یه دو سه روزه دارم تو سایتای مختلف میگردم ببینم میشه خوابی رو که چندروز پیش دیدم و دوباره تکرار کنم؟

  179. راستشو بخواین منم این مهارتو دارم ولی اخرای خواب آخرای خواب وقتی خوابم بده میتونم خودمو کنترل کنم که بیدار شم ی بار حدس نزدم که خوابم بده میخواستم به هیولا حمله کنم خواب من بیشتر تخیلیه بعد اون منو خورد یهو بیدار شدم تا چند دقیقه بدنم قبل کرد بیارم اول خواب فهمیدم خوابم فک کنم بخاطر اینکه تو خواب تو بیابون بودم ولی ما اهل شمالیم به همه اعضای خوابم گفتم مثل مامانم اون یادم نمیاد می گفت ولی یادمه دست مو گذاشتم رو یخچال جالب اینجاست که روی یخچال دوتا دست بود همه عمو گرفتم وقتی بهشون دست زدم بیدار شدم به مامانم تو بیداری گفتم میگه خل شدی اه اول فک کردم واقعا خل شدم ولی خداروشکر اینجا رو پیدا کردم

  180. سلام . من به مدت یک ماه دارم همین تمرین هارو اجرا میکنم تا اینکه دیشب خواب دیدم اما میدونستم خوابه .تو خوابم با یکی از دوستام بودم بهش گفتم میدونی این یک خوابه!!
    و اونم گفت اره

  181. سلام امیر شوکتی جان اما میشه بهتر توضیح بدید که چطوری چیزی که دوست داریم تو خاب ببینیم من خیلی وقته این مشکلو دارم?

  182. دوستان من که وقتی میخوایم میرم جای یه فرد دبگه با یه زبون دیگه که تو خواب بهش مسلتم و تو خیابان راه می رم یا می رم سرکار جالب اینکه تو خوابم یه پسرم وقتی بیدار میشم می بینم کارهای رو تو خواب انجام دادم و نصفی از کارهای روز مو یادم نمیاد

  183. واقعا خیلی ترسناکه کارهای که بلد نیستم و انجام میدم وحتی مادرم یه روز بهم گفت خیلی خوب شده که ماشینشو تعمیر کردم با این که یادم نمیاد و من یه دخترم که از کارهای فنی و … سر درنمیارم و حتی یه بارم به یه دختر شماره داده بودم تو خیابون و بهش حرف های زشت ورکیکی زدم که فرداش دوستم بهم گفت که نباید از این کارا بکنم چون فحش زیاد میخورم و گفت دیروز تو دبیرستان تو مدرسه عکس یه پسر کشیدم و به تمام بچه ها گفتم این منم (من نقاشیم اافتضاحه) و جالب اینکه خیلی خوب کشیدمش . گاه تو دفتر ام نقاشی های خوشگل میبینم همه میگن که اونوو خودم کشیدم و من هیچی یادم نمیاد وبه جاش تو خواب میرم جای یه پسر.جالبه بدونید تو دفترم تصویر پسره کشیده شده و زیرش به انگلیسی خوش خطی نوشته این منم و عکس منم کشیده شده بود تو یه دفتر دیگه که مامانم گفت از خواب بیدار شدم رفتم جلو آینه و دفتر تودستم داشتم و یه چیزی میکشیدم آمآ من اصلا هیچی یادم نمیاد و واضح بگم از نقاشی متنفرم … چند ساله که اینطوری هرروز لطفا اگه چیزی میدونید کمکم بکنید

  184. من که هر دفعه که میخوام خودمو از خواب بیدار کنم سعی میکنم چشمامو باز کنم شاید حس کنید پلک هاتون به هم وصل شدن ولی باید با زور اینکارو کرد

  185. من خیلی وقته اینجورم ولی خوب هیچ کاری نکردم….کنترل رو خوابی که میبینم دارم که چی باشه زمان داستان جلو عقب میکنم مکانش هم عوض میکنم….وقتی کابوسم میبینم تو خواب میگم داستان عوضشه اینو نمیخوام ولی خوب باید حتما پاشم دوباره بخوابم…..ولی هیچ وقت نتونستم خوابمو تنظیم کنم ….وجالبی کار اونجاست جدیدا قبل اینکه پاشم چند دیقه ایندع میبینم و اونموقع اصلا نمیدونم خوابم 😐

  186. سلام یه راه دیگ هم هست
    اینکه ما تو خواب بیشتر از ۱۰ تا انگشت داریم
    ما تو خواب معمولا نمیتونیم بخونیم و اگ هم بخونیم نوشته رو نمیبینیم
    اگ یه مقع تو خواب چند لایه ای گیر کردید به بقیه بگید یعنی کسایی که تو خوابتون هستند شک نکنید که به دنیای واقعی بر میگردید
    خواب چند لایه ای همون خوابیه که نمیدونی و هر روز صبح بیدار میشی و فکر میکنی بیداری و دوباره میخواب و بیدار میشی و تا آخر

  187. سلام آقای شوکتی خسته نباشید من چندین بار در خواب فهمیدم که در خواب هستم و بعدش بیدار شدم و بعدش هیچ خوابی ندیدم

    میشه راهنماییم کنید

    لطفا جواب بدید ?????

  188. جالب بود اما روش من اینه که خودمو بشکون میگیرم چون تو خواب حس درد نداری من سه بار تا حالا فهمیدم خوابم اما هربار یک اتفاق عجیب افتاده بار اول گوشیم زنگ خورد و از خواب پریدم بار دوم همجا تاریک شد بعد بیدار شدم بار سوم تصادف کردم مرد ام

  189. سلام یکی کمکم کنه من هر شب خواب اینو می بینم که یک نفر با لباس سیاه چشم های قرمز دنبالم و میخواد بگیرتم یک بار داخله مدرسه هم این مرد رودیدم و فرار کردم اون مرد هم توی خواب هم توی بیداری من است به هر کسی میگم فکر می کنه دیوونه شدم

    1. سلام
      دوست عزیز شاید به خاطره خستگی زیاد
      یا شاید به خاطره اینکه فیلم ترسناکی دیدی و این فیلم ترسناک روی ذهنت تاثیر گذاشته.
      شاید هم زیاد بهش فکر میکنی
      منم حس میکنم روح ها از کنارم رد میشن ولی اینا همه از ترس هستن…
      امیدوارم کمکی کرده باشم.
      خواب های خوب ببینی.
      خداحافظ.

  190. ببخشید اگه ما خواب یه نفر رو ببینیم که ما اوند میشناسیم اما اون مارو نمیشناسه، بازم اون مارو میبینه؟ یا مثلا اگه من خواب یه فرد حارجی رو ببینم، اونم منو تو خواب میبینه وقتی که منو نمیشناسه؟ لطفا جواب بدید

  191. سلام،میخواستم یه سوالی بپرسم که ذهنمو درگیر کرده
    مثلا من اگر این کار رو انجام بدم میتونم به گذشته قبل از تولد خودم برم؟
    یعنی مثلا یک فردی که قبل از تولدم فوت شده رو ببینم؟
    و یا میتونم به اینده ام برم یا به اون کشوری که دوستش دارم برم و ازش بازدید کنم؟
    چون اگر اینها امکان پذیر باشه واااااقعا عالیه و من خیلی خیلی ایده های متفاوتی دارم که میخوام در خوابم انجام بدم:)

  192. سلام
    من خیلی از ارتفاع میترسم برای همین بعضی شب ها خواب میبینم که از پرتگاه بلن میفتم و خلی محکم با زمین برخورد میکنم و بیدار میشم و دیگه اصلا خوابم نمیبره ?
    و از دوستانی که خیلی بی ادبانه حرف میزنند خواهش میکنم نظر ندن یا اگر نظر میدن مو ادبانه نظر بدن و توهین نکنند

  193. سلام…من اینکار رو به طور مادرزادی بلدم ولی متاسفانه اصلا خوابی نمیبینم که کنترلش کنم!…لطفا راهنمایی کنید…قبلا خیلی خواب میدیدم

  194. خسته نباشید دوستان،اغلب خواب های بد بخاطر اثر سرما رو بدنتون هست.

    وختی در خواب سردتون میشه مغز فرمان میده تا اعضای بدن جنبش داشته باشن تا بدن گرم بشه

    اما بیشتر موقع ها این فرمان شکست میخوره یا سرپیچی میشه که باعث میشه شما خواب و رویاهای بد ببینید.البته ممکنه بعضی مواقع

    خواب نبینید و یا خواب هایی ببینید که یک ثانیه بعد از بیدار شدن یادتون بره

    دوستانی که قصد دارن رویا در بیداری ببینند.به ادامه ی متن توجه کنن.

    ۱:به پشت بخوابید و دستان خود را بی حرکت نگه دارید،کامان بی حرکت

    در این حالت دوقیقه بعد مغز یک فرکانس به بدن میفرستد تاببیند که شما واقعا خوابید یا نه

    ای فرکانس ها میتواند مانند خارش،تحرک،فکر،نفس عمیق و غیره…باشد

    نباید اصلا به این فرکانس ها توجه و یا فکر کنید

    مانند یک جسد بیجان باشید بیست دقیقه در همین حالت باقی بمانید

    توجه داشته باشید که نباید به خواب برید و مغز کاملا باید هوشیار و بدن بی تحرک باشد

    بلد از بیست دقیقه چشمان خود را باز کنید حالا میتوانید

    پردازش مغز و یا به اصتلاح رویایی که مغز در حال درست کردن انهاست ببینید.

  195. سلام منم ی بار فقط ی خواب بد دیدم بعد فهمیدم خوابم گفتم این ی خوابه بعد جیغ زدم و به محض جیغ زدن بیدار شدم اما بلند جیغ نزدم که همه بفهمن ته گلوم بود من خیلی دوست دارم خوابی رو که می خوام ببینم و واقعا اینکه توی خواب هوشیاری رو از دست میدیم بدم میاد و از خواب متنفر میشم اگه بشه خیلی خوبه

  196. نمیدونم این کامنت قراره خونده بشه یانه، ولی من بدون اینکه ازتمرین هایی خبرداشته باشم فقط خودمو موظف میکنم که توی خوابم هرچیزی که من بخوام اتفاق بیفته، مثلا من توی خواب مستقیم به مرده ها میگم شما مردید، یا سرکلاس درس واسترس امتحان میزنم توسرم میگم بابا من الان توخوابم میفهمین؟ من اصلا الان دانشجوام. ولی خب اونا بهم میخندن، درعوض وقت دیدن کابوسام میتونم خودمو بیدار کنم، یا عوض کنم خوابمو، و ترسناک ترین کابوسم اینه که فقط خودمو توخواب ببینم…

    1. سلام کامنتت خونده شد .
      اولا که خنده دیگران رو وللش
      دوما چرا از اینکه خودت رو ببینی می ترسی ؟

  197. کلا توی خواب ساعت رو نمیشه دید
    من ده بار از توی خواب از افراد پرسیدم ساعت چنده گوش نمیکردن
    میگفتم حداقل ساعت رو بهم نشون بدید باز هم هیچی به هیچی

  198. خواب وبیداری ما یکی ست
    درسته ما همه بیداریم ولی اصل .ماهمه خوابیم

  199. من دوست دارم درمورد معنویت بیشتر صحبت شه
    من معنویات و…خیلی دوس دارم مخصوصا ..
    من نمیدونم سما شنیده اید یاخیر اما ماانسانها قدرت زیادی داریم
    مردم ما در قدیم قدرتهای زیادی داشتند از لحاظ فلسفه میتونستن اهریمن افریطه و حتی جن هاروببینن و… و امریکایی ها وقتی دیدن ما قدرت های زیادی داریم گفتن چکار کنبم که دیگ این قدرت هارو نداشته باشند ودر ابی که ما میخوریم یه ..میریزند که چشم سوم ما بسته میشه
    اره منزورمن همین چشم سوم وششم هس که ما میتونیم از اینده وگذشته خودمون باخبر باشیم… خیلی حرفا دارم اما دیگ
    پیج روبیک
    leito0901@
    پیج اینستا
    khode_jooker@

  200. من در زندگی با جا هایی روبرو میشم که قبلا تو زهنم پیشبینی شده
    مثلا وقتی یا چیزیرو قایم می کنه بعد از چند دقیه میدونم دقیفا کجاست اما در خواب نیست

  201. با سلام خدمت تمامی مردم من امیر حسام هستم و می خوام یکی از راز ها و یک مطلب در مورد بیدار شدن از خواب بهتون بگم راز من اینکه هیچکی ازش باخبر نیست حتی پدر ومادرم . من از همین سن یعنی ۱۱ سالگی عاشق یه نفر شدم و دو سال هست عاشق اون هستم یعنی از سن ۹ سالگی . اون هم یک بازیگر . خودشم یک خارجی . هر چند می دونم ازدواج کرده اما بازم کار دل هستش دیگه دست بر نمی داره . اسمش هست اما واتسون اون در فیلم هری پاتر و … بازی کرده . اون یک زن بسیار زیبا هستش و می رسیم به مطلب شما وقتی که خواب بد و یا کابوس می بینین و اگه می خواین قطع شه خودتون رو در خواب ازاد و دستاتون رو باز و چشماتون رو ببندین از ته دلتون خودتون رو ازاد کنین. و یا وقتی دارین خواب بد می بینین صورتتون رو به اب بزنین ویا صورتتون رو با اب بشورین اون وقت از خواب بیدارین می شین . پس فعا بای

  202. سلام من بچه بودم بعضی از خواب هام قسمت به قسمت میشد مثل سریال های توی تلویزیون
    یه بار ۵ یا ۶ سالم بود یه خواب نسبتا بد و کمی ترسناک ولی هیجان انگیز دیدم وسطای خوابم بیدار شدم بعدش خدا خدا کردم که ادامه ی خوابم رو ببینم ۲ دقیقه ی بعدش خوابیدم ادامه ی خوابم رو دیدم
    یعنی واقعی هست که فقط خواب های بد یا ترسناک و…… ادامه پیدا میکنن؟
    و اینکه خطری نداره وقتی همش میخوای تمرکز کنی خوابی رو که میخوای ببینی آخه میترسم روحم دوباره برنگرده
    و اینکه یه بار هم ۵،۶ سالم بود خواب دیدم تولدمه ولی از پنجره ی آشپز خونه افتادم پایین هر چی پایین میرفتم هنوز ثابت بودم و بعدش فهمیدم خوابه و به زور با دستام هم که شده چشمامو باز کردم بعد دویدم پیش مامانم توی آشپز خونه

    کلا همه ی خواب های عجیبم توی بچگی بوده

  203. سلام لطفا دیدگاه منو بخونید
    من دو شب هست که تو خاب میفهمم که خابم.میگید چجوری خب خودمو گاز میگیرم آخه تو خاب درد رو اخساس نمی کنیم.من۱۴سالم هست از مشهد

  204. سلام
    از کودکی قدرت این رو داشتم که هر خوابی رو که دوست دارم ببینم همیشه قبل از فکر میکردم که میخوام چه خوابی ببینم خانوادم واقعا تعجب میکردن و بعضی وقتا فکر می‌کردن حرفام رویا پردازی و از روی بچگیه اما هنوزم میتونم اینکارو انجام بدم ولی خودم نمیخوام چون دیگه برام تکراری شده جذابیتی نداره من میسپارم به خدا

  205. سلام دوستان.اگه میخواین اون چیزی که میخواین تو خواب ببینید رو واقا تو خواب ببینید، تا آخر این متن رو بخونین: 😃
    یه جا خونده بودم که میگفت :چیزی که میخواین ببینید رو در یک کاغذ بنویسید.یه چیز ساده و قانع کننده بنویسید مثلا میخوام برم جنگل. بعد از نوشتن، کاغذ رو بذارین بالای سرتون و تا وقتی که خوابتون نبرده هی اون متنو تو ذهنتون تکرار کنید و بهش فکر کنین.من میکنم گاهی جواب میده. وهمینطور در طول روز و ساعات مختلف به اون چیزی که میخواین ببینید فک کنین .
    من قبلنا در طول روز زیاد به جن فک میکردم و شبا خواب ترسناک میدیدمو میفهمیدم که خوابم و بعدش تو خواب داد میزدم و بیدار میشدم 😁😂😂😂

    امیدوارم اطلاعات خوبی بهتون بدم .
    از طرف یه جوان ۱۴ساله 😊

  206. سلام
    در واقع بخوام بگم من خیلی وقته که روی خوابام کنترل دارم تقریبا هر شب و قضیه ای که تونستم برای اولین بار خوابامو کنترل کنم می خوام براتون تعریف کنم :
    یادمه حدود ۶ یا ۷ سالم بود یکی از چیزایی که خیلی منو توی خوابام اذیت می کرد ی سگ قهوه ای بزرگ بود که هر شب هم می دیدمش
    خوابشم اینطوری بود: اخر شب که همه خانواده خواب بودن می خواستم برم اب بخورم توی راه اشپزخونه همیشه این سگه منو غافلگیر می کرد و بهم حمله می کرد منم خیلی از شبا از ترس جیغ می کشیدم و بیدار می شدم
    اما یک شب قشنگ یادمه که همین رویه داشت پیش می رفت اما فرقی که داشت این بود بابام قبل اون شب بهم گفته بود اگه به سگا ترس نشون ندی اونا ازت می ترسن
    منم توی خوابم همین کارو می خواستم بکنم و کردم
    نزدیکای اشپزخونه خونمون شده بودم که سگه رو دیدم که داره میاد سمتم
    منم بی اختیار از پشتم یک تفنگ در اوردم و به سمت سگه نشونه گرفتم
    جالبیش هم این بود که سگه اروم شد و نشست و دیگه بعد اون شب هیچوقت سگه رو ندیدم
    بعد از این قضیه توی همه خوابام اختیار دارم
    نکته جالب دیگه ای که هست اینه که حدود ۴۰ درصد از خوابام حس هم دارم
    منظورم اینه که به طور مثال به یاد دارم یکی از خوابام توی سن حدود ۱۳ سالگی توی یک جنگ بودم و خیلی هم لذت می بردم اما خیلی یهویی ی تیر خورد توی قلبم
    جوری بود که از دردی که حس کرده بودم بیدار شدم و وقتی هم بیدار شدم دقیقا همون جا که تیر خورده بودم مور مور می شد
    اول فکر می کردم همه همینجورن اما فهمیدم خیلیا اینطور نیستن
    یا اگه بخوام ی مثال دیگه براتون بزنم اینه
    یادمه یکی از خوابام تونستم حس عشق و علاقه و حتی لمس هایی که توی خواب بود رو حس کنم حتی می تونستم مثل واقعیت حرفی که دلم می خواد رو بزنم و واقعا از خوابام لذت می برم
    خیلی خوشحالم که این توانایی رو دارم پیشنهادی هم که دارم برای شما اینه که برای اینکه بتونین خوابی که می خواین ببینین رو ببینین ۳ نکته رو باید رعایت کنین
    اولیش و سخت ترینش اینه که قبل خواب ذهنتون باید خالی باشه و مشغله ای نداشته باشه ذهنت و قبول دارم سخترین کاره
    بعدیش اینه که نیم ساعت قبل خوابیدن باید روی موضوع مورد نظر تمرکز کنیم
    و اخریش که به نسبت اسون هست اینه که جایی که می خوابید راحت باشه دما و بقیه چیزا هم مناسب باشه
    نیما

  207. من این کنترلو درم ک ادامه خوابمو ببینم ولی هیچ وقت نیمتونم خواب کسی ک دوص دروارمو ببینمم چیکار کنم؟!

  208. سلام ممنون برای این مقاله!
    من از خواب های بچگیم یادم هست میتونین بگین معنیش یعنی چی؟
    اولی= از اتاق ادم هایی بیرون میان و سر منو میبرن و چنان لذتی داره که اسلا شبیه هش تو دنیا نیست و روحم میره توبدن یک نفر دیگه و دوباره میان این کار رو انجام میدن !
    دومی=ادم هارو ذوب میکردن و ازشون جنس میساختن نمیدونم چی بود و تو تلوزین نشون میداد جالب این هست که جنسی که درست میشد شبیه اهن بود وچشم دهن داشت و حرف میزد و توی اخبار داشت نشون میداد .
    این خواب هام مال زمانی که ۶ سالم بود و اون زمان نه چیز ترسناکی نگاه میکردم نه چیز دیگه ای از بچگی این دوتا با جزعیات تو ذهنم هست!
    هفته پیش خواب دیدم که دارن کل خوانودمو میکشن و من با این که میتونستم نجاتشون بدم با خودم میگفتم ولش کن من که خوابم همش الکی و کاملا دست خودم بود من همون لحظه خواستم بیدار شم و بیدار شدم !
    من هر چند سال خواب میبینم ولی خواب های عجیب میبینم!

  209. سلام من دیروز به خوابی که میخواستم ببینم فکر میکردم و اون خواب رو دوست داشتم که ببینم و خوابش هم دیدم داخل خود خواب بهم خوش گذشت و خوشم اومد و کاری که دوست داشتم رو میکردم و من من بودم و اونا اونا من کار خودم میکردم اونا هم خودشون جوابم میدادن انگار واقعی بود که یهو زنگ گوشیم منو بیدار کرد خیلی دوست دارم ادامه اون خواب رو امشب ببینم از ادامه
    البته من گفتم که بهش در روز فکر میکردم که ببینم منظورم این بود که داخل واقعیت تصورش میکردم که پیش منه و کلا انگار پیشم بود و شب خوابش رو هم دیدم خیلی دوست دارم هر شب ببینم ادامه رو انگار یک زندگی دیگه داخل خواب که هر شب ادامش بدم

  210. سلام من مشکلم اینه که میدونم خوابم و کاریو میکنم که دوست دارم ولی بازم خوابم موضوعش عوض نمیشه

  211. سلام ممنون از شما واقعا جواب داد من چند وقته خواب نمیدیم ولی از پریشب هستش دارم خوابی و که دوس دارم میبینم ♥

  212. من میتونم بفهمم که در رویا هستم وکنترلش کنم اما بیشتر از ۱ ساعت تول نمیکشه و صفحه سیاه میشه و خوابی نمیبینم وقتی اینتوری میشه هرجا رو درخواب نگاه میکنم سیاه

  213. من بچگی ها به مدت هفت روز یک خواب دیدم واقعی بود و نمیشد تشخیص داد خوابه یا واقعیت خواب دیدم یک قلعه ای مقابل کوچمون توی خاکی ها هست که ابرهای زیادی احاطش کردن و نمیزارن نوری بهش برسه . خورشید هر وقت غروب میکرد بدون استثنا توی کوچه ما میفتاد . همه مردم توی خوابم میگفتن که هرکس بهش نزدیک شده زنده برنگشته . از خواب بیدار شدم شب دوم خوابم از صبح شروع شد قلعه صبح ها چوبی ظهر ها آجری و شبا آهنی می شد . تصمیم گرفتم شب برم سمتش با وحشت قدم برداشتم اما قلعه ازم دور می شد انگار نمی خواست بهش با تردید و ترس برسم . شش شب همین طور با وحشت گذشت تا اینکه شب هفتم توی خواب تصمیم گرفتم مصمم برم سمتش نفس عمیقی کشیدم و مقابلش ایستادم صداهای ترسناکی از درون می اومد اما بدون توجه بهش دست زدم با لمس من ابرها کنار رفتن و صداها قطع شد خورشید وسط آسمون بود و قلعه تغییر شکل داده بود به حرم امام حسین . انگار من رو فرا میخوند هیچکس رو قبول نمی‌کرد . بنظرتون عجیبه هفت روز خواب دیدن ؟

  214. اما الان همش میتونم حس کنم خوابم با اینکه همه ی خواب هام واقعی بنظر می رسن تا رویا . وقتی ترسناکن با خودم میگم زود بلند شو تا اجنه بهت صدمه نزدن بنظرتون چرا مغزم حس می‌کنه خواب ها حقیقت دارن و میتونن صدمه بزنن

  215. خواب های من عجیبن یبار خواب دیدم که پلیسم و من رو با دارت های بیهوش کننده بیهوشم کردن یهو بهوش میام میبینم داخل آمبولانسم و بلند میشم و پا به فرار میزارم انگار میشناسمشون اوناهم دنبالم میدون تا بگیرنم .
    یا خواب دیدم که جاسوس توی یک گروه تروریستی هستم اما من پسرم . و مادرم هم هست برای اینکه مادرم لو نخوره میرم خودمو تحویل بدم اون رئیس تروریست ها کمی با عصبانیت شکایت می‌کنه و بعد دنبالم میدون تا منو بگیرن آخر پله ها خسته میشم و کمی میخوام نفس تازه کنم که منو میگیرن .
    یا منو دوستام رو میگیرن برای فرار اونا از خود گذشتگی میکنم و اونارو فرار میدم .
    یا خواب میبینم راجب ترسم از شب که من شاهزاده هخامنشی هستم و برای کنجکاوی بیرون از قصر میرم شب که میشه من رو میدزدن و میشنوم میخوان من رو بکشن با وحشت از اونجا خارج میشم و فرار میکنم

  216. یا خواب میبینم که شب توی یک ماشین با یک پیرزن نشستم راننده می‌ره بیرون و من حس میکنم که دستکش دستش می‌کنه و این یعنی قصد کشتن داره من با وحشت از ماشین پیاده میشم به عقب نگاه میکنم اون در حال کشتن پیرزنها هست و من با وحشت فرار میکنم.
    یا خواب میبینم که یک بازار کنارمون باز شده اما دوستام می‌گن نرو خطرناکه من میرم داخل بازار گشت زنی یهو حس میکنم همون شخص که مقابلمه همونه با وحشت پا به فرار میزارم اما اون سرعتش بیشتره و هر لحظه عین باد نزدیک و نزدیک تر میشه داخل یک چادر میرم و سعی میکنم منو نبینه و تلاشم جواب میده.
    بنظرتون این خواب ها چه معنی دارن؟

  217. یا خواب دیدم توی دشت کربلا جای حر بن یزید ریاحی هستم و زخم برداشتم داخل چادرم امام حسین میاد و پارچه به پیشونیم میبنده

  218. در پاسخ به دیگران رویای صادقه حقیقت داره من شبی خواب دیدم که معلم میاد جلو و بهمون میگه شما امتحان ریاضی امروز دارین و زنگ تفریح توی خواب میبینم که برف اومده و دوستم می‌ره عقب عقب و به دختری چاق که بستنی توی دستشه برخورد می‌کنه و غیره فردا که بیدار میشم میرم مدرسه میبینم که همشون تک به تک انجام میشن

  219. یه سوال من گاهی تو خواب میتونم حس کنم که قراره آخر خواب چی بشه و گاهی اینقدر تو خواب احساس کسلیت میکنم که به خودم میگم زودباش از خواب بیدار شو سریع باش این دیگه خیلی کسل کننده هست

  220. من همیشه خواب میبینم مثلا جن اما تا میخوام الله بگم بره با چشماش منو میخوره و دهنم قفل میشه اما بزور میگم و غیب میشه.
    حتی یکبار تو خواب دیدم که خوابم . تو خواب خواب وحشتناکی دیدم مادرم منو بیدار کرد یهو دیدم بازم تکون میخورم و خواهرم منو بیدار کرد و فهمیدم مامانمم یه خواب بوده. دو خواب در یکجا چطور ممکنه

  221. من تنها راه بیداری اینه که تو خواب میگم خوابی میخوای بیدار بشی فریاد بزن بیدارت کنن و بعد خانوادم من و بیدار میکنن میگن چرا جیغ میکشیدی

  222. من هروقت یک فیلم سینمایی رو قبل از خواب تموم میکنم خواب های طولانی میبینم
    من عاشق خواب های طولانیممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

  223. آقا من موقعی که خواب میبینم (البته کم خواب میبینم) انگار وسط یک اتفاق بودم و انگار یه گذشته ای تو خواب دارم و حتی جایی هم که هستم نمیدونم کجاس هر وقت هم که یه زن یا دختر رو میبینم فقط یه قیافه خاص میبینم و اگه بهش دقت کنم محو میشه کسی میتونه بگه چرا؟؟؟

    1. دمت گرم ولی امشب میخوام تست کنم مرسی از توضیحاتت ولی خیلی باحاله اگه ولی من اون لحظه تو خواب کاری که دوست دارم رو یادم نمی یاد متأسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.