نکته کوتاه امروز (۳): چیزای عالی فوری به دست نمیان

موفقیت در ۲۱ روز. لاغری در یک ماه. کاهش ۲ سایز به محض پوشیدن! زندگی امروز ما احاطه شده با چیزهای «فوری». اما واقعیت اینه که چیزهای ارزشمند فقط با ممارست به دست میان. 

دارن هاردی تو کتاب The Compound Effect که در ایران با نام «اثر مرکب» قابل خریدنه درباره همین موضوع حرف می‌زنه. میگه وقتی ما هدفی رو تعیین می‌کنیم باید بدونیم که زمان زیادی طول می‌کشه که بهش برسیم و تا رسیدن بهش نباید بی‌خیال بشیم. انتظار رسیدن سریع به چیزهای عالی انتظاری زیادی از خودمونه که باعث می‌شه نه تنها سریع بی‌خیال بشیم و به هدف نرسیم، بلکه اعتماد به نفس‌مون رو کم کنه و فکر کنیم به خیلی چیزهای دیگه هم نمی‌رسیم. 

دوست خوبم آرمان حسینی چند وقت پیش حرف قشنگی می‌زد، میگفت منی که می‌خواستم دندون‌های مرتبی داشته باشم باید می‌پذیرفتم که چندین سال سیم‌های ارتودنسی تو دهنم باشه. واقعیت هم همینه. با دانش امروز بشر رسیدن به خیلی چیزها ماه‌ها زمان می‌خواد. شما نمی‌تونی یک ماهه نیتیو انگلیسی بشی (شاید بعدن دستگاهی اختراع شد که اطلاعات رو به مغز تزریق کرد)، نمی‌تونی یک ماهه فیت بشی و همین‌طور نمی‌تونی یک ماهه بیزینس من موفقی بشی. دیروز مطلبی می‌خوندم  که می‌گفت «میانگین سنی فاندرهای استارتاپ‌های موفق ۴۲ ساله. شاید زاکربرگ و جابز تو بیست سالگی ایده‌های خفنی داشتند، اما دهه چهارم پنجم زندگی‌شون به تعالی می‌رسن». 

تصمیم خوب مهمه، اما مهم‌تر از اون واقع‌بین بودن، برنامه‌ریزی و ادامه دادن مسیره.

2 دیدگاه در “نکته کوتاه امروز (۳): چیزای عالی فوری به دست نمیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.